• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

SLA017

Panerai
Seiko butiken i New York skickade lite bilder pÄ deras SBDX016 till mig. VÀldigt mörka bildern. Han fÄr önska sig en lampa i julklapp
IMG_20151125_114941.jpg
IMG_20151125_114915.jpg
IMG_20151125_114925.jpg
 

JesperO

Rolex
det var lÀnge sedan snöflingan satt pÄ armen... men i brist pÄ vitt ute sÄ fick denna lite handledstid... oförskÀmt att inte bÀra den oftare egentligen.
FullstÀndigt Àlskar titan - lÀtt som en fjÀder, superbekvÀm...
Löjligt, barnsligt förtjust i tavlan - fortfarande efter tre Är eller vad det Àr den har varit hos mig.
Och Àr man minstra stressad, sÄ kikar man ner och lÄter sig lugnas av den svepande sekundvisaren.
Den hÀr kommer jag nog ha lÀnge.
79FE0E0C-D856-46B1-8628-6C19D2978A53_zpsdun7baw0.jpg
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Tratten! Köpte röda och orangea för ett tag sen. Inga stora pengar men det var ju synd. Den gÄr jÀkligt bra och ser för övrigt (förutom fÀrgen) vÀldigt likt min svarta som jag vet Àr Àkta.. Varför görs kopior pÄ sÄdana hÀr klockor?
Vilken sÀljare? BegÀra pengarna tillbaka? Inte tillÄtet att sÀlja kopior pÄ Tratten. Piraterna tillverkar dÀr det finns efterfrÄgan. FörstÄr dock inte varför man vÀljer en beteckning som inte finns nÀr man ÀndÄ sysslar med varumÀrkesintrÄng. Kanske för att det skall vara svÄrare (omöjligt) att jÀmföra med originalet?
Köpte du den orangea frÄn samma sÀljare?
 

Hubbatix

Cartier
En av mina absoluta favoriter. Bild frÄn igÄr, men den sitter pÄ handleden Àven idag. Vissa rynkar pÄ nÀsan Ät dykare pÄ lÀder men eftersom jag Àr en skön och laidback snubbe sÄ skiter jag i det. :cool:

20151210_221028_hdr-01-jpeg.228753

(6309-7040, 1983)
 

Bilagor

  • 20151210_221028_HDR-01.jpeg
    20151210_221028_HDR-01.jpeg
    218.9 KB · Visningar: 598

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
:) Jag Àr inte allt för ledsen. Men rÀtt ska vara rÀtt!:pompus: Dessutom Àr det kul att nörda vidare i jakt pÄ Ànnu en detalj som ingen nutanför ett (Seiko)GTG nÄgonsin kommer att notera. :happyhappy: Keep'em peeled!
HĂ„ller med. Kan du posta en nĂ€rbild av baksidan pĂ„ din 8000 dĂ€r kronan syns? GĂ€rna med kronan ute. Är du sĂ€ker pĂ„ att din krona Ă€r eftermonterad?
Part# pÄ den lilla Àr 55WH13 förresten.
 

Goodone

Omega
Vilken sÀljare? BegÀra pengarna tillbaka? Inte tillÄtet att sÀlja kopior pÄ Tratten. Piraterna tillverkar dÀr det finns efterfrÄgan. FörstÄr dock inte varför man vÀljer en beteckning som inte finns nÀr man ÀndÄ sysslar med varumÀrkesintrÄng. Kanske för att det skall vara svÄrare (omöjligt) att jÀmföra med originalet?
Köpte du den orangea frÄn samma sÀljare?
Samma sÀljare
Vad tror vi om den andra 7S26-0020
image.jpeg

Baksidan ser mer ok ut!
SÄ hÀr ser urverket ut pÄ den röda
image.jpeg

VĂ€ldigt likt original!?
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    86.7 KB · Visningar: 42

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Samma sÀljare
Vad tror vi om den andra 7S26-0020
image.jpeg

Baksidan ser mer ok ut!
SÄ hÀr ser urverket ut pÄ den röda
image.jpeg

VĂ€ldigt likt original!?
Den orangea borde isf vara en skx011k. (Inte vanlig) SlÀng upp en bild pÄ fronten.
Ja. Undrar om det inte kan vara ett 7s26 verk i den andra oxÄ. Kostar nog inte sÄ mkt.
Edit: enklast Àr nog att du som har klockorna framför dig detaljstuderar dem mot guider pÄ nÀtet. HÀr Àr ett förslag:
http://www.thewatchsite.com/12-reference-articles-faq-model-guides/52130-how-spot-fake-skx.html
Har du köpt klockan av banditen du köpt feikon av sÄ Àr nog tyvÀrr risken stor att hela eller delar av klockan Àr pirat.
 
Senast Àndrad:

plattfot

Rolex
NĂ„gon som testat en SBQJ015 ?
Var inne pÄ att testa en sÄdan för nÄgra Är sedan men annat kom emellan... Nu har nyfikenheten vaknat till liv igen.
Perpetual, budget-HEQ (nÄja), estetiskt tilltalande (med undantag för lite korta visare kanske) etc..

Stulen bild
post-236-1233081854.jpg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har tankar kring att köpa till en jubilee-lÀnk till min SARB, kul med lite variation. Som det ser ut just nu sÄ Àr det möjligt att passa dit en jubilee-lÀnk frÄn en skx013 utan problem. KÀppar i hjulet kommer nu vart man ska köpa sjÀlva lÀnken ifrÄn? NÄgra idéer? E-bay kÀnns som den enklaste lösningen men jag Àr öppen för förslag :)

http://forums.watchuseek.com/f21/marbles-lost-sarb033-jubilee-bracelet-2294298.html

85bcd934777db482b77da430d4894871_2.jpg

ej min bild -> http://forums.watchuseek.com/f21/sarb033-jubilee-bracelet-2106050.html
 
Topp