• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Dagen rÀddad! Leverans av tvÄ klimpar! Alltid skitnöjd med Seiko! Sbdc031 och Ssc261p1
380gr med kortade lÀnkar!
image.jpeg
FĂ„r man frĂ„ga var du köpte dem ifrĂ„n och vad Sumon landade pĂ„ för pris? Bra sugen pĂ„ att klicka hem en! Ser att det ligger en ute pĂ„ KoS som man har bytt urverket i för 2850. Är detta ett okej pris nĂ€r verket blivit bytt? FörstĂ„r inte riktigt annonsen, Ă€r det ett originalverk eller ett identiskt AM?
https://klocksnack.se/threads/seiko-sumo-sbdc001-med-extra-super-engineer-ii-smÀrtsamt-billig.50033/
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Snart inne i vÀrmen och officiella seiko-trÄden! En 007:a Àr pÄ ingÄng och förmodligen klickar jag Àven hem en 009:a! KÀnns riktigt hÀrligt. Kanske finns tidigare i trÄden men Àr det nÄgon som har moddat sin 007:a med "batman" bezel? Hur blev det? Ser riktigt lÀckert ut nÀr man googlar.
Grattis till valen av modeller. Jag har inte sett nÄgon batman hÀr...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
FĂ„r man frĂ„ga var du köpte dem ifrĂ„n och vad Sumon landade pĂ„ för pris? Bra sugen pĂ„ att klicka hem en! Ser att det ligger en ute pĂ„ KoS som man har bytt urverket i för 2850. Är detta ett okej pris nĂ€r verket blivit bytt? FörstĂ„r inte riktigt annonsen, Ă€r det ett originalverk eller ett identiskt AM?
https://klocksnack.se/threads/seiko-sumo-sbdc001-med-extra-super-engineer-ii-smÀrtsamt-billig.50033/
Det Àr samma verk fast den version som sÀljs till andra klockmÀrken, det enda som skiljer Àr mÀrkningen pÄ urverket. Om priset Àr rÀtt vet bara du men dyr Àr den knappast, speciellt inte med en extra lÀnk till.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Av nÄgon anledning har jag fÄtt ett monster sug. NÄgon som har den nya utan dagvisning? Vad tycks om monster? BÀrs den stort?
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Har plötsligt blivit sugen pÄ en Seiko SRP77, den s.k. "Turtle"... Gillar ju sÄklart Seiko generellt som mÀrke, sÄ kanske inte sÄ konstigt. Tycker den Àr riktigt snygg, och gillar retro-looken. NÄgon utav er hÀr i trÄden som har en och kan sÀga nÄgra ord kring den? :)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
TÀnkte att jag frÄgar om rÄd hÀr först innan eventuell kontakt tas med ÄterförsÀljaren.
Jag har en SARB017 som börjat tappa lite vĂ€l mycket tid den senaste tiden, runt -20 sekunder/dygn vilket Ă€r utanför toleransen för 6r15 verket (-15-+25). Har nu haft den i 3 mĂ„nader och efter att den fortat sig ca 5 sek/dygn den första mĂ„naden lĂ„g den sedan tokstabilt med knappt nĂ„gon avvikelse alls fram tills nu. Är ju knappast hela vĂ€rlden men iom att den gick sĂ„ bra tidigare vill jag ju gĂ€rna att det ska fortsĂ€tta sĂ„ .:)
Har köpt den frÄn Seiya med vÀrldsgaranti, innebÀr det att jag kan gÄ till valfri Seikohandlare och rucka/serva den eller mÄste den skickas till Optura?
Bör tillÀgga att jag varken har tappat klockan eller slagit i den i nÄgot.
Tack pÄ förhand!
TrÄkigt, skall ju klara bÀttre prestanda Àn sÄ. Inga högtalare i nÀrheten av klockans förvaringsplats? Du bör kunna ta den till vilken Seiko AD som helst. Troligen ruckas den av Optura i Norge. Bli inte förvÄnad om det kostar dig en slant för transporten. Be om kostnadsförslag.
 

MickeJ

Panerai
Haha, uppfattat! Lite det jag tÀnkt hela tiden men man vet ju aldrig... ;) Har suktat efter den lÀnge och vÀl!

Ett lite mer seriöst svar Àr att jag Àr jÀttenöjd med min. KÀnns vÀlbyggd, ruskigt bekvÀm och gör sig grymt pÄ ammo. Verket levererar som man kan förvÀnta sig av ett 4R36. Vad mer kan man begÀra? :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Har plötsligt blivit sugen pÄ en Seiko SRP77, den s.k. "Turtle"... Gillar ju sÄklart Seiko generellt som mÀrke, sÄ kanske inte sÄ konstigt. Tycker den Àr riktigt snygg, och gillar retro-looken. NÄgon utav er hÀr i trÄden som har en och kan sÀga nÄgra ord kring den? :)
VÀntar pÄ att Globen skall fÄ leverans.
 

Scubadude

Breitling
Jag var i Japan för ett tag sedan och försökte i samband med detta fÄ tag pÄ en SKX007. De fanns dock ingenstans, och var inte heller i seikobrochyrerna. Vet ni vad som hÀnder? har klockan gÄtt ur produktion?

KÀnner ni till nÄgon bra stÀlle online som sÀljer med snabb frakt eller om nÄgon har en liggandes? Tacksam!
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Ett lite mer seriöst svar Àr att jag Àr jÀttenöjd med min. KÀnns vÀlbyggd, ruskigt bekvÀm och gör sig grymt pÄ ammo. Verket levererar som man kan förvÀnta sig av ett 4R36. Vad mer kan man begÀra? :)

Tack! Grymt snygg bild ocksÄ! Den gör sig verkligen bra pÄ lÀder ser jag. :)

Edit: Vart köpte du din förresten? Har hittat den pÄ creationswatches till en hygglig peng. NÄgra andra tips?
 

jakebarnes

Cartier
Jag var i Japan för ett tag sedan och försökte i samband med detta fÄ tag pÄ en SKX007. De fanns dock ingenstans, och var inte heller i seikobrochyrerna. Vet ni vad som hÀnder? har klockan gÄtt ur produktion?

KÀnner ni till nÄgon bra stÀlle online som sÀljer med snabb frakt eller om nÄgon har en liggandes? Tacksam!
Skywatches.com, eller Moon Dog (via Amazon) Àr bra och snabba och hade Ätminstone hÀromdan SKX007. Fick hem min hÀromdan och betalade sammanlagt 1900 med tull och allt frÄn Moon Dog.
 

MickeJ

Panerai
Tack! Grymt snygg bild ocksÄ! Den gör sig verkligen bra pÄ lÀder ser jag. :)

Edit: Vart köpte du din förresten? Har hittat den pÄ creationswatches till en hygglig peng. NÄgra andra tips?

Jag var en av dem som köpte frÄn thetopwatch i Filippinerna i december. Har sett att Skywatches har J-version till ungefÀr samma peng som Creationwatches. :)
 

ebbotk

Breitling
NÄn som har koll pÄ om en gammal seiko 7005-8052 diver har en bezel som gÄr att rotera Ät bÄda hÄllen? Har den Àven en 'click' spring?

Tobbe
 
Topp