• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Steinhart-tråden

P

Philippe Stern

Guest
Märkligt att denna tråd inte redan fanns. Det är dags fanboys, nu kör vi!

Börjar med dessa två bilder på en GMT och en SUB.
DSC_7670.jpg
SteinhartOcean1BlackCeramic2L.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Det här är min Steinhart! Grymt nöjd med den - är min reseklocka tillsammans med en G-shock av lämplig sort!

Skön att ha på sig, vattentät så det räcker för plask och rätt cool! Vet att tråden är ironisk, men Steinhart har inte bara gjort kopior....


20161219_185956.jpg

Den där är väldigt bra! Synd den är så stor men måste testa en dag, önskar den kom i 42mm. Men lär ju inte hända :D I övrigt inte så kul med alla homager men triton 100atm är nice!
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Helt seriöst måste jag säga att som insteg i klockvärlden är Steinhart fan inte ett dåligt alternativ. Ja, det är skamlösa kopior, men byggkvaliteten är bra, det är hyggliga ETA-verk i och automatare för en rimlig peng. För den som inte är übernörd, what's not to like? Har haft ett par stycken bland mina första klockor. Inget jag kanske skulle köpa idag, men inte fan var det dåliga klockor. Och det var dessa som gjorde att sedermera hamnade här.
 
Topp