• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TRIWA-tråden

Pan

Basic
Hallå!

Kan inte hitta någon TRIWA-tråd, så tänkte att vi starta en.
Föll ganska fort för TRIWA i tidigt ålder.
Köpte nått billigt innan TRIWA släppte sin första automatiska 10-års jubileumklocka TRIWA 10.

Några år senare kunde jag inte hålla mig när TRIWA släppte världens första klockan gjord av Humanium. En metall gjord av nedsmälta vapen.

En sak jag verkligen gillar är strapen från Tärnsjö Garveri.

Pan

Bilagor

• 20221007_194339.jpg
    20221007_194339.jpg
    631 KB · Visningar: 44
  • 20221007_194319.jpg
    20221007_194319.jpg
    561.2 KB · Visningar: 40
  • 20221007_194311.jpg
    20221007_194311.jpg
    605.2 KB · Visningar: 41
  • 20221007_194302.jpg
    20221007_194302.jpg
    594.1 KB · Visningar: 37
  • 20221007_194644.jpg
    20221007_194644.jpg
    532.5 KB · Visningar: 38
Senast ändrad:
Var väldigt nära att det blev en Steel Solar för mig som kontorsklocka. Ångrar lite att jag "fegade ur" och köpte en Citizen med förvisso bättre spec men samtidigt, enligt mig, tråkigare design.

Var nära att klicka hem en innan jag insåg att det var en klocka med 5ATM. Då drar jag mig ur tyvärr!

Funderar på en Triwa Fossil Free som vardagsklocka att alternera med.
Någon som har erfarenhet? Hur är kvalitetskänslan?

Funderar på en Triwa Fossil Free som vardagsklocka att alternera med.
Någon som har erfarenhet? Hur är kvalitetskänslan?

Detsamma. Tycker den ser riktigt trevlig ut på bild.

Triwa och deras konkurs känns verkligen blandat. Aldrig kul när det går åt helvete för en seriös aktör, men deras prissättning på senare tid var verkligen helt verklighetsfrånvänd. Tänker mest på skillnaden i pris mellan deras Quartz och enkla automat-ur. Vill minnas att det var ett Miyota 8215 och den versionen jämfört med Quartz ville de ha dubbelt upp för. Kändes som att de riktade sig till folk som nästan ville bli blåsta i sin längtan efter en klockan med det Fossilfria stålet.

Triwa och deras konkurs känns verkligen blandat. Aldrig kul när det går åt helvete för en seriös aktör, men deras prissättning på senare tid var verkligen helt verklighetsfrånvänd. Tänker mest på skillnaden i pris mellan deras Quartz och enkla automat-ur. Vill minnas att det var ett Miyota 8215 och den versionen jämfört med Quartz ville de ha dubbelt upp för. Kändes som att de riktade sig till folk som nästan ville bli blåsta i sin längtan efter en klockan med det Fossilfria stålet.
Tror, också om jag killgissar, att det också är en del av svenskt företagsliv. Svårt gå med vinst om man ska leva på små marginaler. Och prissättning blir därefter. Tycker ändå triwa blommat ut senaste åren och hittat roligare koncept än i början så synd ändå 😕

Hallå alla,

Hittade denna långt ner i lådan och ville testa att få igång den igen. Men när jag skulle putsa upp den lite föll hela armbandet i sär, bit för bit. 🙈

Vet någon vad det är för modell (klockan är säkert 15 år gammal) och hur jag möjligtvis kan införskaffa mig ett nytt armband som passar? Det är ju inte vanliga bandhorn, så inget jag har hemma liksom.

Tack för hjälpen!

Bilagor

• IMG_20240325_170438.jpg
    IMG_20240325_170438.jpg
    326.7 KB · Visningar: 11

Hemsidan fortfarande up and running, vad hände med konkursen?

Kommer iaf själv inte köpa något mer av dem. Mest som en rolig grej och på kraftig rea köpte jag en klocka i deras Ocean Plastic-serie. Simpelt, billigt kvartsverk, men ändå, för nästan tusenlappen ska den ju klara av att visa tiden. Tog inte lång tid innan klockan gick hackigt, tappade flera timmar på några dagar, så jag skickade in den. Bra support, allt gjordes gratis, men den höll inte i ens ett år (trots relativt lite användning) och nu så fungerar den inte igen...

Tillbaka
Topp