• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella YouTube (mm)-tråden

Diskaren

Guld
2-Faktor
I och med att klockvärlden breder ut sig på YouTube, och att fler och fler väljer youtube som sin primära källa, tycker jag Youtube förtjänar en egen tråd!
Här tipsar vi om servärda kanalar, videos och/eller annat klockrelaterat!

Vet inte hur majoriteten föredrar att vidga sina kunskaper inom klockvärlden, men för mig, och för många andra, har det främst varit via YouTube.
Trots att forum, böcker och artiklar är mycket kul och lärorikt, bidrar i mitt tycke en välfilmad och genomtänkt video med mer en tusen ord.

Jag kan börja med att tipsa om mina favoritkanaler atm:

1. Theo and Harris
Theo and Harris med Christian Zeron i spetsen bedriver ett företag som har en hemsida med en vintage-shop.
Men företaget är mest aktiva via deras YouTube kanal där (främst Christian) delar med sitt perspektiv på allt från klockmarknaden idag, vintage klockor i alla priser och kategorier, med mera.
Kanelen har vuxit kraftigt på sistone och trots att jag inte alltid håller med om vad som sägs tycker jag att det är extremt intressant, lärorikt och underhållande. Samt tycker jag att Christian är en person med otrolig karaktär.

2. Hodinkee

Tror inte Hodinkee behöver någon större presentation.
Ben Clymer's Hodinkee har vuxit explosionsartat senaste åren och idag bedrvier det inte bara en av klockvärldesn främsta bloggar utan även en otrolig youtube kanal där de delar reportage, recensioner, serien "talking watches" där de intervjuar kända människor och deras klocksamlingar, samt mycket mer.

Andra sevärda kanaler i mitt tycke är:
-Bark and Jack
-The Urban Gentry
-Crm jewellers
-Watchfinder
-TheWATCHES.tv
-Federico talks watches

Länkar även provsmak på några spontana videos:

Min favoritkanal är definitivt watchfinder. Väldigt hög klass på kameraarbetet samt väldigt informativ och intressant kommentar.

Theo and Harris är också bra. Hade dock varit bättre om det inte var sån extrem fokus på dressiga vintageklockor. Den hade i princip kunnat döpa om sig till "kanalen om gamla datejustklockor".

Min favoritkanal är definitivt watchfinder. Väldigt hög klass på kameraarbetet samt väldigt informativ och intressant kommentar.

Theo and Harris är också bra. Hade dock varit bättre om det inte var sån extrem fokus på dressiga vintageklockor. Den hade i princip kunnat döpa om sig till "kanalen om gamla datejustklockor".
Håller med watchfinder är riktigt bra! Älskade exempelvis videon där han jämförde Rolex Sub med Tudor BB!

Jag håller med, tror han hade lyckats ännu bättre om han vidgade sina vyer något. Dock så postar han bland annat recensioner på tittares klocksamlingar, och på det viset pratas det en hel del om nyare och annorlunda klockor också! :)

Måste rekommendera TickTocking, superb enmansproduktion av Steve Hallock. Dels har han jobbat i branschen (främst med MB&F tror jag) men handlar även med klockor plus att han själv har rätt djupa fickor.

Resultatet blir djupa recensioner av rätt sjuka klockor, snackar i klassen Richard Mille, De Bethune, Greubel Forsey, Patek, Lange, Urwerk osv.

Förvisso reklam men den har alltid gjort mig sugen på att köpa en Breguet. Tycker Breguet kan ha smakfulla reklamfilmer.

Edit: är det någon som vet vilken musiken är så säg gärna till.

Måste rekommendera TickTocking, superb enmansproduktion av Steve Hallock. Dels har han jobbat i branschen (främst med MB&F tror jag) men handlar även med klockor plus att han själv har rätt djupa fickor.

Resultatet blir djupa recensioner av rätt sjuka klockor, snackar i klassen Richard Mille, De Bethune, Greubel Forsey, Patek, Lange, Urwerk osv.
Tack för tipset! Låter spännande, Ska kolla in kanalen ikväll :)

Tillbaka
Topp