• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officine Autodromo...

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har inte sagt någonstans att det är en kopia. Jag har bara sagt att det är en trist klocka. Och jag tycker det är rätt mycket heuer i formspråket på flera av modellerna. Trista klockor bara.

Är det ok med dig att jag tycker det? ;)
Då missförstod vi väl varandra, var egentligen inta bara menat till dig men orkade inte masscitera . Du skrev designstöld, och jag undrade vad som var stulet?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då missförstod vi väl varandra, var egentligen inta bara menat till dig men orkade inte masscitera . Du skrev designstöld, och jag undrade vad som var stulet?

I min bok är det generella formspråket på några modellerna som visas i några av inläggen ovan rätt friskt taget från heuer. I kombination med den övriga estetiken i pr-bilderna så känns det väldigt trist. Inte kul eller bra retro. Bara trist. Högst subjektivt.

Och jag tycker absolut att du ska köpa en. Den skulle klä dig! ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
I min bok är det generella formspråket på några modellerna som visas i några av inläggen ovan rätt friskt taget från heuer. I kombination med den övriga estetiken i pr-bilderna så känns det väldigt trist. Inte kul eller bra retro. Bara trist. Högst subjektivt.

Och jag tycker absolut att du ska köpa en. Den skulle klä dig! ;)
För stora! Antar jag dvs.
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Bumpar denna igen. Denna modellen är ju absolut ingen designstöld, dessutom med ett automatiskt verk! Riktigt coolt namn också: "Autodromo Stradale". Riktigt sugen nu!
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Meca-kvartsverk från SEIKO är ju kul grejer i alla fall. :)
Känns ju bra mycket mer genomtänkt än att välja ett random kvartsverk.
 
Topp