• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oj oj... 2000 inlägg!

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Wops, där råkade man tydligen passera 2000 inlägg. Det hade ju varit trevligt att få till det tvåtusende postandet på ett bra sätt, men det gick visst inte riktigt. :rolleyes:
Jag får dikta ihop något nu då även om jag gått över 2k med några stycken.
Jag firar detta jubileum helt enkelt med att reflektera över hur skadad jag blivit de senaste åren. Ett gym-pass med efterföljande bastu gör mig mycket medveten om att så är saken. Jag kommer nämligen på mig själv att, i detta nu, för mitt inre kåsera över hur vacker termometern på vägen är.
"vilken vacker urtavla...härligt cremefärgad..."
"verkligen snygg och clean med bara en visare..."
"Numreringen är ju inte heller så dum med både Celsius och Fahrenheit-visning"
DSC_0158-01.jpeg

Mitt intresse för klockor började i tonåren och var egentligen en sidoeffekt av mitt stora sportintresse. Höjdpunkten var ju självklart Olympiska spelen och det gick ju inte undgå att notera OMEGA som stor sponsor på dessa evenemang. Där och då började något gry inom mig; jag fick känslan av att vilja ha en sån där Omega någon gång. Tiden gick och när jag började jobba blev det lättare med pengar. Jag besökte vid några tillfällen Engströms ur i Jönköping och funderade starkt på en Omega Smp. Dock var inte köpkraften extremt stark hos en lågavlönad, jag fick ångest och gick därifrån med en betydligt billigare Longines kvarts, dressur. Det stillade begäret tillfälligt, men ni vet ju hur det är. Man ska ALDRIG köpa det man nästan vill ha. Efter en tid blev det iallfall en smp och den satt fint på armen i några år. Tiden gick och klockintresset gick i vågor. En kompis tipsade om formen Time to talk och klocksnack, jag tittade in på båda men kände direkt att det var KS som gällde för mig. En känsla, men för mig blev det rätt direkt.
Resten är som man brukar säga historia. Ett litet antal klockor senare (jag har aldrig gillat att äga 35 stycken, blir nervös av att inte använda grejerna) och några inlägg och diskussioner här och där och vips så blev det 2000.
SÅ: jag vill rikta ett stort tack till forumet, många goa medlemmar här, det finns mycket kunskap, glädje och värme. Tack till förra och nuvarande forumledningen och sist men inte minst .. Självklart några wristshots/bilder! :)
Vi ses/ Airman

Rolex Explorer 14270
DSC_0386-01.jpeg

Tudor 7017
1442597903854.jpg

Glycine Airman no1 
DSC_0026-01.jpeg

Omega Seamaster 30
DSC_0145-01.jpeg

Senast ändrad:
Många som vill uppmärksammma att de kommit upp i ett visst antal tusen inlägg, grattis till 2000 inlägg bla bla bla langa in 2k till barncancerfonden om du/ni vill imponera;)

Många som vill uppmärksammma att de kommit upp i ett visst antal tusen inlägg, grattis till 2000 inlägg bla bla bla langa in 2k till barncancerfonden om du/ni vill imponera;)
Det var ett trevligt inlägg måste jag säga.. Men jag kan då meddela att jag ger månatligt både till cancerfonden, barncancerfonden och Unicef. Detta bl.a. för att jag själv drabbades av cancer för 7 år sen. Dessutom är min syrra sjuk i cancer. Men det har inget med mitt intresse för klockor att göra. Trevlig kväll.

Det var ett trevligt inlägg måste jag säga.. Men jag kan då meddela att jag ger månatligt både till cancerfonden, barncancerfonden och Unicef. Detta bl.a. för att jag själv drabbades av cancer för 7 år sen. Dessutom är min syrra sjuk i cancer. Men det har inget med mitt intresse för klockor att göra. Trevlig kväll.
Inte menat som ngt påhopp tycker bara att man kan matcha inläggen med samma summa till bcf

@Villewonka & @Tortuning
Äh, det spelar ingen roll hur många inlägg man har. Alla är vi en del av detta härliga forum. I början tycker man det är viktigt och man räknar sina inlägg mm men efter ett tag tänker man inte på det. Dessutom: ingen skapar en 2000inläggs-tråd för att imponera. De finns de som har 10ggr fler poster. Snarare vill man hissa forumet och medlemmarna och kanske berätta lite om sitt intresse för klockor.

@Villewonka & @Tortuning
Äh, det spelar ingen roll hur många inlägg man har. Alla är vi en del av detta härliga forum. I början tycker man det är viktigt och man räknar sina inlägg mm men efter ett tag tänker man inte på det. Dessutom: ingen skapar en 2000inläggs-tråd för att imponera. De finns de som har 10ggr fler poster. Snarare vill man hissa forumet och medlemmarna och kanske berätta lite om sitt intresse för klockor.
Vissa delar är ju tyvärr låsta innan man lyckas nå sina 20 första men det känns som jag är inne i ett stim just nu. Instämmer i att detta är ett fantastiskt forum som kan kompensera för kollegors ointresse och kompisars felprioriteringar.

Trevlig berättelse om dina 2k inlägg och om ditt klockintresse. Måste ge tummen upp för "SÖNDAGSEXPYN" (tyvärr brukar jag glömma detta), alla med en explorer borde ta sig lite tid och göra detta till sin söndagsritual :)

Trevlig berättelse om dina 2k inlägg och om ditt klockintresse. Måste ge tummen upp för "SÖNDAGSEXPYN" (tyvärr brukar jag glömma detta), alla med en explorer borde ta sig lite tid och göra detta till sin söndagsritual :)
Det gäller ju att hålla liv i Explorertråden, men himla lätt att glömma. En rätt trevlig söndagsritual ändå, om man kommer ihåg :rolleyes:

Tillbaka
Topp