• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Okänd klocka, hjälp!

IMG_1757.JPG
Tjena!

Min första tråd här på Klocksnack så jag hoppas att jag gör rätt.

Grävde fram min pappas gamla Seiko sq100, sliten som fan men rätt charmig. Dock ett kvartsur. Tydligen så ska den vara "runt 30 år". Men det kan nog diffa på 5 år +/-.

Någon som vet någonting om den här klockan? Vilket år den är ifrån och värde?

Har tyvärr bara en halvkass bild på den just nu, men kan be farsan ta fler om ni vill se mer.

Xoxo, GossipGirl

Nu är jag verkligen inte någon expert, men gällande gamla seiko-kvartsare så är det oftast inget speciellt ekonomiskt värde. Någon hundralapp kanske? Gällande hur gammal den är kan man slå in serienumret på diverse hemsidor, t.ex. http://www.watchsleuth.com/seikodatefinder/ som jag hittade efter en snabbgoogling.

Hej och varmt välkommen till klocksnack! Tyvärr har jag begränsad kunskap kring Seiko men jag vet att under forumdelen Kobra Kai har de järnkoll! Jag skulle försöka be om att flytta denna tråd till den avdelningen så är möjligheterna större för att lyckas få svar på dina frågetecken :)

Tillbaka
Topp