• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Okänd Omega, modell?

KSY

Breitling
Har fått ärva en äldre Omega klocka av mina farföräldrar som jag gärna skulle vilja veta mer om.
Ifall någon dessutom har något tips på hur man kan göra rent den på ett bra sätt så är det ytterst uppskattat.

Mvh.
 

Bilagor

  • MobilBilder 234.jpg
    MobilBilder 234.jpg
    70.1 KB · Visningar: 196
  • Mobilbilder 001.jpg
    Mobilbilder 001.jpg
    109.2 KB · Visningar: 180
  • Mobilbilder 002.jpg
    Mobilbilder 002.jpg
    96.3 KB · Visningar: 176
  • Mobilbilder 003.jpg
    Mobilbilder 003.jpg
    87.1 KB · Visningar: 177

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Du får ut rätt mycket av bilderna :)
Referensen heter 2791-4 och från serienumret på urverket så ser det ut som att den är från 1954, kalibern heter 266.
Rengöring menar du på utsidan eller insidan? På insidan så be en urmakare kika, på utsidan så kan du ta en lätt fuktad trasa på metallen och någon slags display polish på glaset.
 
  • Like
Reactions: KSY

Icaras

Rolex
Byte av glas och serva verket hos någon billig urmakare så har du en välfungerande klocka många år framöver :).
Tycker du ska låta tavlan vara!
 
  • Like
Reactions: KSY

nifag

Cartier
Servade min snarlika med samma verk för 3200 kr hos ABC service centrum på söder. I detta ingick balans, glas och krona. Kan garanterat bli billigare än så, men ABC kan verkligen rekommenderas. Klockan är fin och förtjänar en helservice!
 
  • Like
Reactions: KSY
Topp