• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OK LE - Listtråd

Optimisten

Cartier
Efter trådar som jämfört Limited Editions (LE) med prostitution tycker jag vi kan lista LE som vi tycker är OK.

Först ut är en klocka som genom
a) koolheten hos TV-serien
b) att visa den goda smaken att inte ha LE-loggan (bara möjligtvis specialfärg) på urtavlan
är ett föredömme i LE världen!


IWC Portuguese Chronograph Automatic LIMITED EDITION MIAMI VICE 40/50 Ref.371404
$(KGrHqZHJCwFBops)RH-BQeFO7gQqQ~~60_12.JPG

Men hur har killen klistrat på den här bilden? Varför klistra in boettlocket så?

http://www.ebay.co.uk/itm/271079653122
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Vissa kanske har glaset mot handleden och boettlocket utåt för att stila med limitednumreringen? :mrgreen:
 
Dom som är okej är väl dom dom som är framtagna för ett ändamål och inte bara en produktplacering i en film tycker jag, som Kontiki klockorna där det åtminstånde var ett riktigt äventyr den var med om, även min favorit LE är just av denna typ dvs 'Plastiki'

Att den dessutom är SJUKT snygg hjälper till...

iwc_umweltschutz.jpg


Plastiki2.jpg


iwcplastiki1.jpg


Boat.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som Glycinefanboy så vill jag slå ett slag för Glycines LE-modeller. De har egentligen inte koppling till någonting annat än att de är just LE och liger på små serier, typ 100-300 ex. Exempelvis Airman Special II som kom i hundra ex och är riktigt het i Airman-kretsar.

http://www.glycine-watch.ch/e/collection/detail.e.jsp?ID_Group=Archive&ID_Display=10002K

En annan skön LE Airman är den nya Vintage 1953 (sån som Jaganata säljer här:http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?f=4&t=2230

Sen har de ju släppt några Incursore och Lagunare som också är LE, de är också fina men kanske inte lika fräcka som just Airman-modellerna.

Här är min LCC3000 som är limiterad till 300 ex:

285F1048-6576-4E45-B3CF-05AEAA219A39-22911-0000106A475FA8F2.jpg



Jag tycker det är coolt att de limiterar till typ 100 ex, då blir det ju faktiskt lite reellt sug efter modellerna, exempelvis är Airman Special II inte helt lätt att få tag på (fast nu kommer det väl nån med en länk till en ebayauktion på en skitbillig... :lol: )

Och vill man vara elak kan man ju säga att Glycine är ett så pass litet märke att deras LE inte blir så LE eftersom de ändå är tillräckligt många för att alla som vill ha ett ex ska få tag på en.... :mrgreen:
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Fast Ingyn finns ju i massor med olika LE, Zinedine Zidane, mission earth, climate action och så vidare. Det drar ner slutbetyget ganska mycket i min bok. Dock håller jag med om att Plastikien är sjukt snygg.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Hästen i guld mot den svarta tavlan samt röd logotyp. så. jävla. vacker.



/Asplund
 

Bilagor

  • omega_speedmaster_01b.png
    omega_speedmaster_01b.png
    142.6 KB · Visningar: 425

DrDre

Patek
En av mina favoriter är denna, en Ingenieur Laureus. Fin klocka från början som blir fantastisk med den blå urtavlan.
iwc_ingenieur_laureus.jpg


Bland de lite mer udda kombinationerna har vi ju JLC Reverso och Batman. En så klassisk dresswatch som kombineras med en seriefigur är kanske inte den mest naturliga kombinationen. Kom i två varianter. Gravyren på den senare ser ju ut ungefär som om jag själv försökt gravera in något med en mejsel samtidigt som jag är kraftigt berusad.

Batman-Forever-Reverso.jpg


Dark-Kinght-Reverso.jpg
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Sturmanskie Gagaring skulle ha varit OK LE om det inte hade varit för att de goda ryssarna hade gjort typ 1000 serier med 999 numrerade i varje serie :lol:
Min är f.ö. 011/999
SturmanskieHirsch.jpg

Baksida.jpg
 
Topp