• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Okreddig klocka + het bandmakare = ...

frere

Audemars
2-Faktor
Jag har tidigare beskrivit hur jag köpte min första klocka (ny examen, pengar i fickan, gott humör, glad avsaknad av ämneskunskap). Använder den fortfarande ibland, men den är ju ingenting för konnässörerna här på forumet.

Vad gör man då? Jo, man kontaktar cheepo63 för ett customtillverkat nubuckband till viklåset. Vad sägs?




Tack för grymt snabb tillverkning och hög finish!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag tycker TH får oförtjänt mycket skit av vissa här. De har mycket roliga klockor i sin portfölj & Monaco är väl en ikon så god som någon i klockhistorien. Bär den med stolthet & grattis till ett snyggt band!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Monacon är fin även om vintagekronografen är tuffare. Funderar på om det inte hade varit roligare med ett porrigt hålat band dock...
 

GurraG

Cartier
Skit i kredden, Monacon är fantastisk. Jag har en Caliber 11 chrono från 2009 och den är en glädje att spänna på sig varje gång. Visst, jag vill också ha en vintage men det är skillnad på $3,000 och $10,000. En dag kanske.

Nu blev jag lite sugen på att byta ut det mörkblå krokobandet på min också. Kanske softa ner och lägga den på nato ett tag...
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Skit i kredden, Monacon är fantastisk. Jag har en Caliber 11 chrono från 2009 och den är en glädje att spänna på sig varje gång. Visst, jag vill också ha en vintage men det är skillnad på $3,000 och $10,000. En dag kanske.

Nu blev jag lite sugen på att byta ut det mörkblå krokobandet på min också. Kanske softa ner och lägga den på nato ett tag...

Småhålat racingband funkar annars! Både svart & brunt är snyggt!

Tror aldrig jag sett Monaco på Nato... Testa & lägg upp en bild!
 

GurraG

Cartier
Småhålat racingband funkar annars! Både svart & brunt är snyggt!

Tror aldrig jag sett Monaco på Nato... Testa & lägg upp en bild!

Racingband är väl det givna egentligen, speciellt som jag har en blå Monaco men det känns så likt krokot dock. Får nog testa Nato, inte säker på att det kommer funka eftersom klockan redan bygger så mycke' på höjden. Sen tänker jag mig att det kanske skulle behöva ett lädernato snarare än mina halvsunkiga nylonvarianter till Seikon.
 

frere

Audemars
2-Faktor
...använd den mer nu vettja! :)

Bär den med stolthet & grattis till ett snyggt band!
Kul med alla muntra tillrop! I verkligheten utanför KS roterar jag den glatt och utan minsta skam...lite opraktiskt för pappalediga med vasst kantig klocka och dålig WR bara. Och det enda jag grämer mig över är att prisskillnaden mellan min och kronografen år 2007 var c:a 7000 kr...

Monacon är fin även om vintagekronografen är tuffare. Funderar på om det inte hade varit roligare med ett porrigt hålat band dock...

Har kört storhålat racingband och det såg nog helt OK ut. Här med McQueen.

Tror aldrig jag sett Monaco på Nato... Testa & lägg upp en bild!


Singulars skinn-naton funkar också...men cheepo-lädret är banne mig vassast hittills!
 
Topp