• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Old Boy go Peyote

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Hakar sent om sider på hippietrenden här på vintage och med ett Navajo "Peyotebird" Silverband. Det passade med mindre justering på min första klocka som jag fick 1969; året efter Carlos Castaneda gav ut "The teachings of Don Juan". Den som minns vet att det kanske är den ultimata hippiebibeln.
IMG_3860.jpg

Klockan fick min far av farfar 1941 så den var vintage redan då jag fick den för 47 år sedan.
IMG_3865.jpg


Har nu tyvärr ingen kaktus hemma så att man kan ta en träff med Mescalito, men kanske jag ser någon stor hund att brottas med*) på kvällspromenaden... ;)

*) Vilket Castaneda gjorde under en fullständig blackout vid sin första peyoteseans till Don Juans stora förtjusning.

Önskar alla en spirituell afton :)
/K
 
Senast ändrad:

Macklin

Cartier
Riktigt häftigt! Ser att även skjortvalet kanske gjorts i kvällens anda. Indiansilver är nåt som definitivt står på önskelistan.

En sån här sommarkväll är det svårt att inte känna sig spirituell.
 
Senast ändrad:
Topp