• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Olika boxar till Rolex?

hellbit

Cartier
Har köpt alla mina klockor hos AD i Sverige. Samtliga nya förutom DJ.
Ny till frågan. DJ boxen är större (klockan ifrån 2006) nyaste boxen är mer ljusgrön än de andra. Bergströms i Malmö påstår också att man inte får polerduk längre? (Blnr är köpt ny på Bergströms) hur ligger det till med olika boxar egentligen?
image.jpg
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Stål = Liten box
Stål/guld = Mellan box
Guld = Stor box
Din DJ har glasring i vitguld därför mellanbox.
Nya boxarna är ljusare i färgen och har ett lock man fäller ner på insidan där cert finns.
Medföljer ingen polerduk till nya.
 

hellbit

Cartier
Ja fast bara bilder på den innan min tjej envisades att den skulle bäras av henne och att hon ville ha ljusare tavla. Carlssons i Helsingborg bytte. Jag lägger upp ikväll när jag är hemma ( idag är IWC med mig på jobbet:)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    277.8 KB · Visningar: 188
  • image.jpg
    image.jpg
    226.1 KB · Visningar: 178

Anfield

Panerai
Stål = Liten box
Stål/guld = Mellan box
Guld = Stor box
Din DJ har glasring i vitguld därför mellanbox.
Nya boxarna är ljusare i färgen och har ett lock man fäller ner på insidan där cert finns.
Medföljer ingen polerduk till nya.


hmmmmm.... Har för mig att min Deepsea levererades i mellan boxen.

kan det stämma ? Får kolla när jag kommer hem !
 

hellbit

Cartier
Personligen tyckte jag faktiskt att den var manligare med den blåaktiga tavlan. Men nu är ju min tjej en kvinna och då kanske det är roligare med en ljusare tavla:)
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
På tiden att de började med nedfällbara lock för certen, åtminstånde på den minsta boxen.
 

Anfield

Panerai
Det finns undantag. Gamla Sea-Dweller 16600 levererades i mellanbox med nedfällbar framkant, kanske också Deep-Sea gör det. Nya SD 116600 har dock liten box.

Stämmer har en sådan med från 2006 ! Har för mig att det är
liknade box storlek som min Deepsea från 2009.
Jag ska koll boxarna mot varandra när jag kommer hem !
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
För övrigt ingår det även en tjockare polerduk till DSSD. Fick med en sådan till min uttagen i april 2014.
 

Frosse

Cartier
Känns snålt att inte få med en putsduk när man slänger upp rätt många tussar, eller har jag fel?
 

MBx

Cartier
Spanar efter en Rolex Submariner (16610) på chrono24.com. Av vad som skrivits ovan är denna kombination klocka/box fel (klockan från 2003) eller har jag missat något?:blackeye:
image.jpg
 

TicTack

Cartier
Jag har också sett klockor vars låda inte stämmer med det som nämns här, ett faktum som också nämns i länken nedan. Det kan vara så att AD:n gör fel, men det konstiga verkar vara att många får för stor (mellan) låda till sportrolexar? Eller också väljer vissa AD:s att köra större boxar för de tycker det är snyggt, vad vet jag?

Dessutom, det verkar finnas 4 storlekar på Rolexboxar. Liten, mellan, stor och mega. Mega får man med isade klockor. Tyvärr inte min klocka, lånad bild!

attachment.php

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=35058
 

MBx

Cartier
Jag har också sett klockor vars låda inte stämmer med det som nämns här, ett faktum som också nämns i länken nedan. Det kan vara så att AD:n gör fel, men det konstiga verkar vara att många får för stor (mellan) låda till sportrolexar? Eller också väljer vissa AD:s att köra större boxar för de tycker det är snyggt, vad vet jag?

Dessutom, det verkar finnas 4 storlekar på Rolexboxar. Liten, mellan, stor och mega. Mega får man med isade klockor. Tyvärr inte min klocka, lånad bild!

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=35058

Är boxen jag postade och klockan ens samtida?

Ett fall för Sherlock!?o_O
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Är boxen jag postade och klockan ens samtida?

Ett fall för Sherlock!?o_O
Dom nya "green wave" boxarna kom under f-serien som sträcker sig mellan september 2003 - april 2005.
Har för mig att dom nya boxarna kom tidigt 2005 och i så fall är klockan och boxen ej samtida.
 
Topp