• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Olika klockor för olika tillfällen/möten?

fsdfsdf

Omega
För mig känns det som en funkis princip att inte bära Rolex när man ska löneförhandla iaf... (men är nog mest mentalt ändå) :)
 

Pistol_Pete

Panerai
Different strokes for different folks.
Självklart anpassar jag klockan beroende på vilka kunder jag ska möta under dagen. T.ex. får svensk-internationella-snålföretag aldrig se mig med en guld Rolex.

Om jag bara ska möta kollegor, leverantörer och liknande matchar jag klockan efter outfiten.

Vid fritidsaktiviteter matchar jag klockan efter aktiviteten.

Var sak på sin plats helt enkelt.
 
Känner då och då att jag borde låta min Rolex vila men så fort jag tar på mig något annat får jag fantomsmärtor i handleden. En enkel och logisk lösning är väl att köpa en till...
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Självklart väljer man klocka efter tillfälle...
Utmaningen som kittlar lite är att hitta EN klocka som passar alla tillfällen. Naturligtvis är det lite som att söka den heliga Graal.
 

Kugghjul

Panerai
Different strokes for different folks.
Självklart anpassar jag klockan beroende på vilka kunder jag ska möta under dagen. T.ex. får svensk-internationella-snålföretag aldrig se mig med en guld Rolex.

Om jag bara ska möta kollegor, leverantörer och liknande matchar jag klockan efter outfiten.

Vid fritidsaktiviteter matchar jag klockan efter aktiviteten.

Var sak på sin plats helt enkelt.

Självklart har många yrkesliv som ibland kräver anpassning av praktiska eller sociala skäl. Titta bara på statsministern, nu verkar någon ha hittat en Patek som liknar hans gamla kvartsklocka.
 
Topp