• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Olika priser på ny Cartier Tank MC ?

Knight

Cartier
Gråhandlare sätter precis vilka priser de vill. Uret ser ut att i stort sett begära listpris på den modellen.
 
Gråhandlare sätter precis vilka priser de vill. Uret ser ut att i stort sett begära listpris på den modellen.

Hej och tack för svaret! Så du menar att klockan går att köpa i Italien för 40' kr, att den är äkta och säljaren inte har några onda avsikter?

Vad skulle syftet vara med det?

Är det ens 15' kr i marginal på klockan för en ÅF?
 

Knight

Cartier
Hej och tack för svaret! Så du menar att klockan går att köpa i Italien för 40' kr, att den är äkta och säljaren inte har några onda avsikter?

Vad skulle syftet vara med det?

Är det ens 15' kr i marginal på klockan för en ÅF?

Jag har ingen erfarenhet av säljaren i fråga, men 30 % rabatt på listpriset för vissa varumärken och modeller är inte 'unheard of' hos gråhandlare. Svårt att säga varför de sätter det pris de gör, kanske är konkurrensen stor,kanske är modellen svårsåld, kanske är det ett lockpris för köpare att utforska deras övriga utbud. Mitt tips är att kolla upp referenser på handlarn, inte orimligt att någon på KS har gjort affärer dem.
 
Jag har ingen erfarenhet av säljaren i fråga, men 30 % rabatt på listpriset för vissa varumärken och modeller är inte 'unheard of' hos gråhandlare. Svårt att säga varför de sätter det pris de gör, kanske är konkurrensen stor,kanske är modellen svårsåld, kanske är det ett lockpris för köpare att utforska deras övriga utbud. Mitt tips är att kolla upp referenser på handlarn, inte orimligt att någon på KS har gjort affärer dem.

Hmm det är ju intressant. När jag köpte min Rolex för ca10 år sen så jämförde jag priser när jag var ute och reste men ingenstans var den så lågt prissatt som i Geneve, där jag då också bodde. 6% låg moms gör ju sitt till så klart.

Kanske borde åka ner och köpa den!
 
Topp