• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Olika tips på hur man bär ett Nato.

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Snubblade över en sida där de hade illustrerat lite olika sätt att använda natoband på sina klockor. Bra fantasi tycker jag ändå, har inte ens kommit på tanken att göra på något annat sätt än "det vanliga". Sen hur det funkar i praktiken låter jag vara osagt då jag inte prövat det ännu.
Här är den så kallade guiden:

IMG_4081.JPG

För er som vill läsa mer, samt källan till bilden: https://watchient.com/nato-straps/
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Har försökt vänja mig vid "Single loop", men har oftast slutat med att jag byter till "Double loop".
Switchar ofta mellan inward and outward tuck, lite "det blir som det blir" på den :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Använder Nato Max 14 dagar om året, faller alltid tillbaka på länk men detta måste provas. Kul!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Intressant! Tack.

Gillar generellt nato men är kluven just till själva flärpen och att den ofta blir tjockt när man viker den. Helst skulle jag vilja bära nato helt utan flärp alls. :)
Jag brukar klippa "underflärpen", särskilt de gånger klockan är rätt tjock. Då kan man få låset rätt i centrum på handleden också. Det man missar är je de tuffa metall catchers förstås..:)
 

Lindeberg

Omega
Testade reverse tuck nu med gott resultat, spännet kommer precis där jag vill ha det. Obegripligt att man inte tidigare tänkt att man kan göra så med den "överblivna" flärpen :D

Funkar tyvärr inte på Omegas egna nato till Speedmaster eftersom metallöglan på flärpen inte går att vrida. Spännet blir ändå rätt på mig eftersom bandet är lite längre, men det kunde vara bra att vända på flärpen för att klockan ska ligga närmre handleden...
 
Senast ändrad:
Topp