• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ollech & Wajs

C

Crowolf

Guest
Har spanat lite på Ollech & Wajs ett tag. Är det nån som har erfarenhet? Ser ut att vara gedigna klockor med skönt stuk (enligt en som drömmer om gamla Heuer-chronos). Värda sina slantar?

Allt Gott

Pope
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Ollech & Wajs

Vilka modeller är det specifikt du tänker på?

Jag har haft en OW, en dykarvariant som var helt ok kvalitetsmässigt men den var faktiskt skittrist...

Generellt är mitt tips att gneta ihop till den klocka man verkligen vill ha och undvika 'second best'. Är det en Heuer du vill ha hjälper inte en OW. Funkar inte det är det kanske bättre att byta spår helt? Det finns så mycket kul i alla prisklasser!

Men, om det är en OW du vill ha är det väl bara att köra. Vad jag vet är det bra klockor (sett ur rätt perspektiv).

Mina 5 cent... :)
 
C

Crowolf

Guest
Du har förstås alldeles rätt. Har spanat på Bund-wannabeen Mirage bl.a. Glider nog förbi det här och låtsas som om ingenting hänt. :)

Tack
 
Topp