• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

...om att köpa med hjärtat, Tudor Snowflake 7016/0

frere

Audemars
2-Faktor
Om karln som är själva proviniensen vill köpa den är det väl bästa tänkbara köpare? Det är ju på hans arm den blir stenhård på riktigt, och klockans historia blir ännu bättre om den återvänder hem…

Jag skulle sälja direkt och föreslå ett pris som motsvarar en likvärdig. Möjligen blir han lite chockad och då är det väl bara att behålla.
 
Senast ändrad:

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ja,

Håller med dig om att det känns fel med en finders fee, marknadspris är det som gäller men är väldigt osugen på att släppa den.
Missförstå mig rätt nu. Men marknadsvärdet generellt kanske inte är skyhögt med dessa tavelskador och hällristningar? Jag personligen rådiggar såna här klockor och skulle nog värdera den högre än den genomsnittlige samlaren.

Med andra ord ska du inte vara nöjd med att få bara marknadsvärdet för den 😃

Ersättningen bör ju ge dig möjligheten att köpa en som är minst lika bra men ännu hellre en bättre ✅
 

deddas

Rolex
Missförstå mig rätt nu. Men marknadsvärdet generellt kanske inte är skyhögt med dessa tavelskador och hällristningar? Jag personligen rådiggar såna här klockor och skulle nog värdera den högre än den genomsnittlige samlaren.

Med andra ord ska du inte vara nöjd med att få bara marknadsvärdet för den 😃

Ersättningen bör ju ge dig möjligheten att köpa en som är minst lika bra men ännu hellre en bättre ✅
Det är väl definitivt högre än när klockan införskaffades? 😊

Tavlan är ju dessutom en sak men den ser ganska skarp ut? Bara att peta in en ny om man vill ha en i superskick?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Självklart begagnad. 😊
Menade mer att om skicket på tavlan är ett problem för en kan man ju jaga ny?

Klockan i övrigt ser ju annars rätt fin ut? Trots ”hällristningar”?
Absolut! Tavlor dyker upp ibland.

Den här såldes 2016 i NY.

IMG_1717.jpeg
 
Topp