Ytterligare en röst på 5711 med blå tavla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för ref? Häftig!Mina tankar går till denna skönhet titt som tätt. En dag ska jag bära ett exemplar på handleden, det är en sak som är säker - lika säkert som att detta är min grail watch.
När Omega lanserade co-axial gången på Baselmässan år 1999 gjorde man det inom ramarna för De Ville-kollektionen, i en limiterad utgåva i ädelmetall om 1000st i gult guld med ljusgrå tavla, 1000st i rött guld med blå tavla och så denna fantastiska version; 100st i platina med kopparfärgad tavla (eller salmon dial).
![]()
Dessa klockor är numera eftertraktade samlarobjekt; de är de första med serieproducerade urverk med co-axial gång (de är de allra första klockorna med kaliber 2500A). Jag har aldrig haft ett exemplar i mina händer, men platinaversionen är alltså drömmarnas dröm - jakten på ett välvårdat exemplar i fullset är sedan länge igång
Vänligen
Forumets undersköterska
+1AP Royal Oak på 39mm.
![]()