• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om du bara fick ha tre klockor...

Om du bara fick ha tre klockor och med samma klockbudget som du har idag, vilka klockor skulle du välja då?

Motivera gärna ditt val och visa bilder om möjligt!
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Tre klockor är egentligen några för få för mig då smaken varierar över tid samt att jag gillar variation.
Men jag tror att det skulle se ut något sådant här i nuläget med dagens budget.

Givetvis förutsatt att det går att få tag på dem. Alla dessa är det antingen lång kötid på eller går endast att köpa på andrahandsmarknaden.

Min motivering är att dessa är fantastiska klockor som tilltalar mig något oerhört, de går att använda till nästan alla tillfällen, AP'n även till bad :)

Lange, Datograph
image.jpg


AP, 15202 ultra thin
image.jpg


PP, 5205 Annual calendar
image.jpg


Typ.. Men fråga mig om några dagar så har jag säkert ändrat mig ;)
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Med samma budget som jag har idag, så blir det 16618, 116238, 18238.

Känner mig faktiskt riktigt nöjd med dom här tre, och jag tror att jag skulle kunna leva med att endast ha dom.
Trippel.jpg
Om man får gå off topic. Men hur försäkrar du dinkorna Roothen? Ser över lite sådana alternativ själv nu och förutsätter att du har dem försäkrade.
 
Tre klockor är egentligen några för få för mig då smaken varierar över tid samt att jag gillar variation.
Men jag tror att det skulle se ut något sådant här i nuläget med dagens budget.

Givetvis förutsatt att det går att få tag på dem. Alla dessa är det antingen lång kötid på eller går endast att köpa på andrahandsmarknaden.

Min motivering är att dessa är fantastiska klockor som tilltalar mig något oerhört, de går att använda till nästan alla tillfällen, AP'n även till bad :)

Lange, Datograph
image.jpg


AP, 15202 ultra thin
image.jpg


PP, 5205 Annual calendar
image.jpg


Typ.. Men fråga mig om några dagar så har jag säkert ändrat mig ;)
Ingen dykare?
 

Galaxy

Rolex
Vore lite sugen på en Longines-trio...
Den första, en vintage Longines Admiral som jag redan har:​
IMG_6666.JPG
En Legend Diver för att dyka/ha som beater:​
LonginesLegendDiver1_zpsb95955f9.jpg
Till sist (men inte minst!) deras Master Collection Moonphase som halvdressare/cooldinka:​
2014-12-04 12.40.33.jpg
Longines är fan bra alltså... Alla tre känns fortfarande ganska premium, och täcks (begagnade) inom en klockbudget kring 30k... Skulle möjligtvis kunna tänka mig att byta ut den sista mot en DJ16xx iofs.​
 

Niklas

Rolex
2-Faktor

Då jag inte dyker så räcker det med en klocka jag kan bada med, Royal Oak'en.
Men det är det som är lite av problemet med "bara" tre klockor. Det saknas alltid en, hur många man än har..
Hade du sagt 4 så hade jag bytt ut Royal oak mot en FP Journe och som 4:e klocka vald en AP ceramic Diver ;)
 
Då jag inte dyker så räcker det med en klocka jag kan bada med, Royal Oak'en.
Men det är det som är lite av problemet med "bara" tre klockor. Det saknas alltid en, hur många man än har..
Hade du sagt 4 så hade jag bytt ut Royal oak mot en FP Journe och som 4:e klocka vald en AP ceramic Diver ;)

I ärlighetens namn tror jag att de med dykare som faktiskt dyker med sina klockor är lätträknade.

Vi kör en ny tråd efter denna med tema "Om du bara fick ha fyra klockor..." ;-)
 
Topp