• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om du rent hypotetiskt har 60 000kr

laketwig

Patek
2-Faktor
Nästan på kronan rätt för att plocka upp en av dom här:

IWC Ingenieur GMT.jpg

Citerar mig själv och noterar att vad jag sa för snart ett år sedan fortfarande gäller, dvs en av dom här: :happyhappy:

IWC Ingenieur GMT.jpg

Att jag provat en har ju inte gjort suget mindre precis ... :banghead:
Boston 8.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Vad är det för ref.nr på den högra? Någon form av gmt-variant? Galet läcker.

IW324402. Finns mer att läsa här:

http://www.iwc.com/en/collection/ingenieur/IW3244/

Mycket trevlig klocka, med en fantastisk länk som har IWC's motsvarighet till Rolex Glidelock. Det klassiska IWC-problemet med att få länken att passa är eliminerat med andra ord. Äkta GMT också, dvs att du vid resor kan ställa den vanliga timvisaren utan att stoppa klockan, medans 24-timmarsvisaren kan stå kvar på hemmatid. Lite stor kanske med sina 43mm, men det är allt jag kan klaga på (förutom det löjliga listpriset på 88k ... :banghead: ).
 

Tarkovski

Omega
Omega Speedmaster och en manuell Nomos (väl medveten om att då bryta den hypotetiska regeln med en klocka, jag gör vad jag vill med mina egna pengar :pirate:, men då Speedyn i första hand).
 
Senast ändrad:

Mauritz

Rolex
Hade man kunnat bära upp 47 mm så hade jag sträckt budgeten lite och köpt denna.
Äckligt snygg.
Panerai.jpg

Ha en fortsatt bra dag.
 

Molgan

Cartier
Är det inte brukligt att läsa trådskaparens (åtminstone) första inlägg och därefter replikera utifrån det perspektivet?

Edit, Hint hint Ako :)
 
  • Like
Reactions: Ako

Scipio

Patek
2-Faktor
Oj starka Speedmastervibbar på den där :) men JLC har man altid barit lite sugen på då de är en av få som kör in-house.

Många säger Panerai, men jag har riktigt svårt för deras alster om jag skall vara ärlig.
Har du kollat Panerai Radiomir? Det kommer en ny 42 mm med nytt inhouseverk. Det ligger nog lite över 60000 kr förresten. Pruta
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Har du kollat Panerai Radiomir? Det kommer en ny 42 mm med nytt inhouseverk. Det ligger nog lite över 60000 kr förresten. Pruta
PAM 620, hade förut 512 som min första-Panerai-klocka, nu är 620 högst upp.
Och därmed den jag förmodligen skulle köp för 60k

Såvida inte någon galen AD släpper en ny BLNR för 60k till mig.
 
Topp