• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om du vill "flyga under radarn"..

Charles_

Rolex
.. så måste ju nästan det här vara det perfekta köpet? Panerai PAM276 Luminor '1950' Tourbillon GMT. Visserligen stor med sina 47mm, men det är bara det skarpaste klockögat som vet att det döljer sig en tourbillon under urtavlan och att prislappen snuddar på miljonen :D

DSC_1342.jpg


276-back.jpg






Och om du ändå vill visa att det är en tourbillon så finns det modeller som förtydligar detta :)

panerai_image.716646.jpg
 

naggge

Panerai
Riktigt snygg! Gillar pannor och framförallt 1950-modellerna. Synd bara att de ska vara så förbaskat stora. 44mm passar knappt och går vi upp på 47 så ser det tyvärr bara förjävligt ut på mig.
 

EpicS

Omega
Riktigt snygg! Gillar pannor och framförallt 1950-modellerna. Synd bara att de ska vara så förbaskat stora. 44mm passar knappt och går vi upp på 47 så ser det tyvärr bara förjävligt ut på mig.
jag har precis samma problem! tyvärr har man inga björntassar så det ser lite roligt ut med en 41+are på handleden ,
man vill ju inte råka knocka någon när man är ute och går
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
.. så måste ju nästan det här vara det perfekta köpet? Panerai PAM276 Luminor '1950' Tourbillon GMT. Visserligen stor med sina 47mm, men det är bara det skarpaste klockögat som vet att det döljer sig en tourbillon under urtavlan och att prislappen snuddar på miljonen :D

DSC_1342.jpg


276-back.jpg






Och om du ändå vill visa att det är en tourbillon så finns det modeller som förtydligar detta :)

panerai_image.716646.jpg

Är det den blåa pricken som avslöjar att det är en tourbillon?
 

Omega

Omega
47mm panna flyger ju knappast under radarn. Se Patek, Audemars och Vacherons mer klassiska designs istället.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Njaaaaeee - dykare med tourbillon känns sådär. En toolwatch ska inte ha superavancerade komplikationer (om man nu klassar tourbillon som komplikation), den ska vara jävligt tålig och salt. Inte vara en finlirare.

Det är lite som att ha fina skinnsäten och valnötspaneler i en traktor...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gillar verkligen deras smarta GMT-funktion, men om det någonsin skulle bli en panna för mig så hade den varit en 44m-version.
 
Njaaaaeee - dykare med tourbillon känns sådär. En toolwatch ska inte ha superavancerade komplikationer (om man nu klassar tourbillon som komplikation), den ska vara jävligt tålig och salt. Inte vara en finlirare.

Det är lite som att ha fina skinnsäten och valnötspaneler i en traktor...

En Tourbillion är bara ett skrytbygge oavsett märke eller modell det sitter i, det är bara för att visa att man kan...
 
Topp