• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om en Seiko SARB035

För ett par veckor sedan blev jag stolt ägare till en SARB035 inhandlad via Seiyajapan. En otroligt fin klocka för pengarna måste jag säja. Och jag har verkligen varit mer än nöjd sen den dök upp. Men tyvärr grusades min glädje hastigt igår när klockjäveln for i golvet i samband med en osedvanligt nördig fotosession. När jag först plockade upp den och kunde konstatera att klockan fungerade som den skulle blev jag lättad. Men efter en stund fick jag en känsla av att något ändå inte stämde. Kronan!? Kronan var skev och vobblade när jag snurrade den. Inte mycket, men tillräckligt för att göra mig en aning matt och yr. Vad har hänt tror ni? Vad kan jag göra? Jag tar tacksamt emot råd och tips.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För ett par veckor sedan blev jag stolt ägare till en SARB035 inhandlad via Seiyajapan. En otroligt fin klocka för pengarna måste jag säja. Och jag har verkligen varit mer än nöjd sen den dök upp. Men tyvärr grusades min glädje hastigt igår när klockjäveln for i golvet i samband med en osedvanligt nördig fotosession. När jag först plockade upp den och kunde konstatera att klockan fungerade som den skulle blev jag lättad. Men efter en stund fick jag en känsla av att något ändå inte stämde. Kronan!? Kronan var skev och vobblade när jag snurrade den. Inte mycket, men tillräckligt för att göra mig en aning matt och yr. Vad har hänt tror ni? Vad kan jag göra? Jag tar tacksamt emot råd och tips.
Det finns ju tre alternativ som jag ser det.
1: Plocka ut bommen och kronan och korrigera.
2: Gå till någon AD med urmakare.
3: Beställ ny krona och bom.
 

Oggs

Omega
2-Faktor
Hur gick det sedan, blev det en dyr historia eller kändes det rimligt i förhållande till klockans nypris?
 
Topp