• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni endast fick köpa en rolex...

Rookien

Panerai
Ni har ingen Rolex idag, och kan endast köpa en Rolex....vilken köper ni?
Ni kommer använda klockan i princip varje dag, mestadels till kontor/stadsliv.

Ingen dykning/fritids trams

*Submariner 5513
*Submariner 14060
*Explorer II 16570 med svart tavla
*Explorer 214270

?
 

jabla

Sarlacc
En äldre GMT

GMT_Jordgubb.jpg
 

Rookien

Panerai
Du har listat 4 klockor inom kategori dykning/fritid-trams.

Skulle iaf välja 5513 och ge den till min fru, hon passar i 40mm

Just därför jag la till detta då klockan inte kommer användas till det syfte de en gång anpassats för. Tror väldigt få som tex köper en sub gör det för att kunna dyka med klockan, men jag kan ha fel. Ville iaf klargöra mitt användningsområde.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Av Rolex klockor är Submariner no1 för mig.. och då en helstål i bra skick med datum & kronmeterspecad , och med box & papper ,.. Helt ointresserad av röda bokstäver och annat som på något konstigt sätt höjer priset så en vanlig 90-talare funkar fint ...
men av dessa 5513 isåfall
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Av Rolex klockor är Submariner no1 för mig.. och då en helstål i bra skick med datum & kronmeterspecad , och med box & papper ,.. Helt ointresserad av röda bokstäver och annat som på något konstigt sätt höjer priset så en vanlig 90-talare funkar fint ...
men av dessa 5513 isåfall

Så antikherrn vill ej ha sina ur antika?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Gjorde mitt val för länge sedan: Explorer 14270. Har funkat utmärkt vid såväl styrelse- som ledningsmöten som ganska stora mängder fritidstrams och lite dykande.

Av dem du räknar upp väljer jag 16570 (om jag bara fick välja en ur listan), men eftersom du inte tycks hålla på med dykning/fritidstrams, så föreslår jag Explorer 214270. Då kommer du enklast undan ev association till fritidstrams och dykning. :p:D

Ex-ettan är en diskret och elegant sport-Rolex, men tycker att Ex-tvåan är gångbar på många sätt och i många situationer:

2011_08030472.jpg


Ex2bWSgrey_1.jpg


ExIIblkWSinPocket.jpg


WS_exIIblkdress.jpg


AppleAndBlack16570_02.jpg


mvh A
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Svårt val numera... Först var det 114060/116610... Men nu har ju vintage hittat in i mitt liv, så även en fin 1680 för min del.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag tänker inte välja nån av dem... Blir en 326938 istället :)
Självklart. Eller hur?

Det är för övrigt så man känner igen hantverkare nu för tiden: De har större (och ofta dyrare) klockor och bilar än vad man själv kostar på sig. Väl bekomme! För den kommer väl? 326938 (jobbigt referensnummer... Låter som ett telefonnummer snarare...)

Har blivit "lurad" flera gånger på det där, förresten. Då och då ser man en ny fräsch bil på gatan och tänker: Så kul att grannen har fått en ny bil, men nejdå. Det är hantverkaren som är där och lämnar räkningen. Grannen har fått nöja sig med ett nytt kök, eller så. Inte fy skam det heller. :D
 

Målarn

The Steak
Självklart. Eller hur?

Det är för övrigt så man känner igen hantverkare nu för tiden: De har större (och ofta dyrare) klockor och bilar än vad man själv kostar på sig. Väl bekomme! För den kommer väl? 326938 (jobbigt referensnummer... Låter som ett telefonnummer snarare...)

Har blivit "lurad" flera gånger på det där, förresten. Då och då ser man en ny fräsch bil på gatan och tänker: Så kul att grannen har fått en ny bil, men nejdå. Det är hantverkaren som är där och lämnar räkningen. Grannen har fått nöja sig med ett nytt kök, eller så. Inte fy skam det heller. :D

Självklart ;)!!

Hahah så kan det vara, flera av dem hantverkare som jag känner har galna bilar + hus :)!! GT2/Cayenne/AMG osv :D

HAHA de kostar med nytt kök, speciellt om den är specialbeställd för då finns de inga gränser på hur jävla mycket den kostar...!!
 

Rookien

Panerai
Gjorde mitt val för länge sedan: Explorer 14270. Har funkat utmärkt vid såväl styrelse- som ledningsmöten som ganska stora mängder fritidstrams och lite dykande.

Av dem du räknar upp väljer jag 16570 (om jag bara fick välja en ur listan), men eftersom du inte tycks hålla på med dykning/fritidstrams, så föreslår jag Explorer 214270. Då kommer du enklast undan ev association till fritidstrams och dykning. :p:D

Ex-ettan är en diskret och elegant sport-Rolex, men tycker att Ex-tvåan är gångbar på många sätt och i många situationer:

2011_08030472.jpg


Ex2bWSgrey_1.jpg


ExIIblkWSinPocket.jpg


WS_exIIblkdress.jpg


AppleAndBlack16570_02.jpg


mvh A
Riktigt snyggt !!!!!!
 
Topp