• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni hade 50k vilken klocka?

Mankebank

Cartier
Jag skulle inte lägga 50000 på en klocka som jag inte själv var helt säker på att jag ville ha. Alltså blir rådet att tänka igenom vad du själv vill ha för klocka och sedan köpa den. Om 50000 inte räcker får du spara lite till.
 

deddas

Rolex
Jag skulle inte lägga 50000 på en klocka som jag inte själv var helt säker på att jag ville ha. Alltså blir rådet att tänka igenom vad du själv vill ha för klocka och sedan köpa den. Om 50000 inte räcker får du spara lite till.
Absolut är det så!
Men jag vill ha era personliga åsikter...
Alltså inte jag som ska bli OWG utan vill bara veta era preferenser för klockor i denna prisklass!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Nuff said!
image.jpeg

Edit: FAAAAAN vad jag saknar den!
 

Mankebank

Cartier
Absolut är det så!
Men jag vill ha era personliga åsikter...
Alltså inte jag som ska bli OWG utan vill bara veta era preferenser för klockor i denna prisklass!
Spara lite till och köpa en 116610, men det är ju för att jag gillar den. Du kanske bara går igång på Ulysse Nardin i tvåton eller klockor över 52 millimeter och då är ju mitt råd rätt värdelöst.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
image.jpeg

Funderade faktiskt på det igår. Min Aerospace Evo Night Mission. Sitter underbart, har massa kul funktioner, bra finish och är badbar. Skulle absolut kunna bli OWG med denna.
Hur lång är den lugg till lugg? Helt otroligt att jag har börjat gilla gubb-Breitling, känns obehagligt det här. Billig är den ju också. Eller ja... billig och billig, för att vara ett kvartsur är den väl rätt dyr.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Rolex exempelvis 16700
Otroligt nöjd med min
Annars en Tudor sub
eller försöka jaga upp en panerai 512
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur lång är den lugg till lugg? Helt otroligt att jag har börjat gilla gubb-Breitling, känns obehagligt det här. Billig är den ju också. Eller ja... billig och billig, för att vara ett kvartsur är den väl rätt dyr.
52mm från yttersta spets till yttersta spets men bandhornen är inte helt raka så de flesta skulle nog säga 50mm lug/lug. :)

Och någon gubbklocka skulle jag inte kalla just denna modell.
 
Topp