• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni hade 50k vilken klocka?

MrJon

Cartier
IWC Portugieser Chronograph.

IWCPortuguese_front6.jpg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Tjena!
Jag undrar om ni hade 50k kr att lägga på en klocka. Det ska också vara en klocka att vara OWG med...
Vilken klocka skulle ni då köpa?
Mvh
Deddas
OWG?
Du letar efter den heliga graalen på fel ställe. Jag var OWG med en 14060 i 18 år innan jag hittade hit... Men i ärlighetens namn inbillar jag mig för tillfället att det mest optimala är tre fina klockor. Eller i alla fall inte fler än fyra...
Men 50K kommer ge dig en flygande start! I egenskap av Rolextorsk skulle jag säga ett fullsetex runt 2010 av 16570.
Lycka till och bomba oss gärna med bilder på vad du än bestämmer dig för!
Mvh
John
 

deddas

Rolex
OWG?
Du letar efter den heliga graalen på fel ställe. Jag var OWG med en 14060 i 18 år innan jag hittade hit... Men i ärlighetens namn inbillar jag mig för tillfället att det mest optimala är tre fina klockor. Eller i alla fall inte fler än fyra...
Men 50K kommer ge dig en flygande start! I egenskap av Rolextorsk skulle jag säga ett fullsetex runt 2010 av 16570.
Lycka till och bomba oss gärna med bilder på vad du än bestämmer dig för!
Mvh
John
Tack men det är inte till mig utan jag vill mer veta vad ni KS:are skulle vilja köpa för 50k kr och ni måste vara OWG med! :)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Går i samma funderingar. Speedyn får sannolikt lämna. Fantastisk klocka men jag går hela tiden tillbaka till Dwellern.

image.jpeg

116710ln. Drar sannolikt över 50k med ca 3-4k
image.jpeg

216570 verkar väldigt trevlig. Men osäker om det blir lite för mycket toolwatch. Dock fantastisk på RubberB som synes nedan.
image.jpeg

114060. Riktigt trevlig trots allt tjat om "mellanmjölk" och "tråksub". Fantastiskt länk och passar till det mesta. Men lite väl i samma anda som nuvarande dwellern kanske.
image.jpeg


image.jpeg


Även den trivs på gummi.
image.jpeg


Bilderna skamlöst stulna på internetz.
 

JohnDoe

Rolex
Kan inte komma på någon ny klocka jag vill ha som ligger i 50k klassen eller under. Beggat finns ju lite slita subs men inget skoj. Höjer man ribban till 100k så blir ju iaf beg utbudet lite roligare.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kan inte komma på någon ny klocka jag vill ha som ligger i 50k klassen eller under. Beggat finns ju lite slita subs men inget skoj. Höjer man ribban till 100k så blir ju iaf beg utbudet lite roligare.
I all välmening finns det massvis med fina klockor i alla möjliga prisnivåer.
Du är varmt välkommen att lägga in precis vad du vill för att balansera.
Det har jag redan gjort :)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jo, men det tar olika lång tid. Poängen jag ville få fram är att det är mycket bättre att köpa det man egentligen vill ha än att köpa något helt okej för marginellt mindre pengar.

Den ekvationen tar inte heller slut. Det finns alltid något som är lite bättre. Ibland är det nog bra att bestämma ett belopp helt enkelt.
 

Zalath

Panerai
Inom budget är det ganska givet för mig. Antingen en Explorer eller en Datejust. Troligen Explorern för min del. För några tusen till blir det en GMT II. Fin OWG-klocka pga möjligheterna att byta insert. Stor skillnad på blekt pepsi och helsvart, t.ex.

Edit: En femsiffrig GMT II alltså, dvs. 16710.
 
Topp