• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni skulle köpa en av dessa vilken skulle ni då köpa?

Vilken skulle ni köpa?

  • Rolex Explorer II

  • Rolex GMT-Master II


Resultatet är endast synligt efter enkät.

evki

Audemars
2-Faktor
En bra setup om man kan byta tavlan/visare själv. Vad kan det kosta hos RSC?
 

Rey

Rolex
Hade nog kört på Explorern! Det är något med blått och svart som skär sig för mig!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag tänkte att det kanske var lättare eller billigare att få tag i en svart, eftersom det verkar bli en fördyring att byta tavla+visare efteråt.

Det fina med en Exp 2:a (och även flera andra Rolex-modeller) är ju just möjligheten att köpa till fler tavlor och därefter kunna byta. Tex ha en svar på vintern och en vit på sommaren. Du får behålla den gamla tavlan, och sedan kostar ett byte bara 1500:-.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Det fina med en Exp 2:a (och även flera andra Rolex-modeller) är ju just möjligheten att köpa till fler tavlor och därefter kunna byta. Tex ha en svar på vintern och en vit på sommaren. Du får behålla den gamla tavlan, och sedan kostar ett byte bara 1500:-.
1500? Jag fick 3600kr som förslag inkl tavla, visare och byte hos AD för min 16570.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Klart att alla är olika, men det låter som alldeles för mycket strul. I min erfarenhet finns det en stor chans att tavlan/visare eller boett kommer få nån skada. Plus att packningen ska helst bytas efter varje boett öppning. Trycktest skall göras. Nja. Jag skulle spara och köpa en klocka till. Till och med är sommaren såpass kort :(
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Klart att alla är olika, men det låter som alldeles för mycket strul. I min erfarenhet finns det en stor chans att tavlan/visare eller boett kommer få nån skada. Plus att packningen ska helst bytas efter varje boett öppning. Trycktest skall göras. Nja. Jag skulle spara och köpa en klocka till. Till och med är sommaren såpass kort :(
AD gör ju bytet åt dig, trycktest ingår osv. Jag hade inte varit orolig.

Det som stoppade mig från bytet var väntetiden, dom uppskattade upp till 3 månader pga säsongen.
 

TCB

Cartier
Jag är svag för GMT Master´n. Tycker att man ser den väldigt sällan, både i butik samt på folks handleder.
 

maverickchase

Breitling
Tidigare föll Explorern mig inte alls i smaken. Tyckte den var plottrig och "vanskapt" - ja, rentav ful... Med tiden växten den dock på mig och gick från fulsnygg till en pärla som med sina coola kontraster sticker ut bland alla konventionella och smått tråkiga sportrollar. Tycker numera att de stora visarna ger en proportionerlig balans och jag älskar lumen. Den orangea visaren gillas även skarpt då den tillsammans med rem/band i matchande kulör lyfter klockan. Finns bildexempel på detta i denna tråd. Och jag hade valt den med vit tavla alla dagar i veckan.

Nu är dock "Bleu" and "Noir" som vi jämför med här också en sportrolex som sticker ut - och den är ju faktiskt satans jävla cool, tycker jag. Men är den värd de extra pengarna? Jag är personligen tveksam. Och kan man verkligen titulera klockan efter den coolaste superhjälten någonsin när man endast klarar 10 ATM? :rolleyes: Sen är det lite tråkigt med ett låst bezelsystem också, men det är en annan femma. Klockan skriker dock tveklöst attityd i min mening.

Vet faktiskt inte vilken klocka jag hade valt. Gillar båda skarpt. Sett till vad man får för pengarna faller nog valet på Explorer II.
 

Moody

Rolex
Nu vet jag att pollen är gammal men jag skulle välja Explorern alla dagar i veckan, varför? Enkelt. Den är bättre på alla sätt och vis, perfekt storlek, den har inte PCL, orange GMT-visare och man har möjligheten att byta tavla ifall man skulle tröttna på en färg.
 
Topp