• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni var jag..?

Simich162

Breitling
Hej,

Här kommer min andra tråd...

Som jag skrev i min tidigare tråd så är jag i processen att köpa min första "riktiga" klocka. O jag har ju kollat runt en del och har väl så gott som bestämt mig för Rolex 16613 svart/guld. Men vill gärna höra vad ni tycker, om dels den modellen och om ni var jag och hade en budget på 35 000 SEK (40 000 MAX) vad ert val hade fallit på. Tänk på det som att det är er första ni skall köpa, och det måste inte nödvändigtvis vara Rolex.

Tänkte mig kanske denna sedan efter 16613 (om det nu blir den): http://watchesdb.com/imgs/a/c/j/c/y...16014__heavy_solid_band__black_dial_1_lgw.jpg Lite mer "kostymig".

Har ju inte helt och hållet bestämt mig än så är öppen för idéer och förslag. Skall bli spännande...

Tack!
 
Jag skulle köpt valfri sportrolle utav senaste generationen, den du hittar bäst pris på utav:

SubC 116610
SubC ND 114060
GMTIIC 116710
EXpyII 216570

Går och hitta runt 40...
 
  • Like
Reactions: par

Ricrob

Patek
Jag var typ du för en tid sedan. Sugen på första Rollen och lite villrådig. Efter ett tag föll jag mer och mer åt halvguld och precis som du var jag sugen på en 16613 med svart tavla. Nosade på några äldre 90-talare men fick inte riktigt feeling. Såg leben's blå på några sköna bilder från alperna och bestämde mig. Det blev en blå från 2002 och jag har inte ångrar mig en sekund! "Vanliga" Subbar och pepsi's i all ära men i min värld ger denna mig så mycket mer! Det tips jag vill ge är iaf att du satsar på en med SEL och guld på spännet, dvs post 2000 och gillar du lugghålen, så ca 2000-2005 (?). Kanske ngt över budgeten men det är värt att spara en månad till. Stort lycka till!

Ae2upqL.jpg
 

Simich162

Breitling
Jag var typ du för en tid sedan. Sugen på första Rollen och lite villrådig. Efter ett tag föll jag mer och mer åt halvguld och precis som du var jag sugen på en 16613 med svart tavla. Nosade på några äldre 90-talare men fick inte riktigt feeling. Såg leben's blå på några sköna bilder från alperna och bestämde mig. Det blev en blå från 2002 och jag har inte ångrar mig en sekund! "Vanliga" Subbar och pepsi's i all ära men i min värld ger denna mig så mycket mer! Det tips jag vill ge är iaf att du satsar på en med SEL och guld på spännet, dvs post 2000 och gillar du lugghålen, så ca 2000-2005 (?). Kanske ngt över budgeten men det är värt att spara en månad till. Stort lycka till!

Ae2upqL.jpg

Vet du vad... Innan jag halvt hade bestämde mig för svart/guld så låg jag typ i timmar och bara googlade bilder på den blå/guldiga. Men så var det nån (ursäkta språket, säger det skämtsamt) jävel som sade att den svart/guldiga kommer att passa till bättre och till mer -- kläder typ...

O det satte sig lite hos mig. Så nu är jag som du sade -- villrådig. Båda är sköna liksom.

Fick många bra tips från er andra också. Har övervägt GMT... Enda preferensen jag egentligen har är att den inte får vara för tung/tjock. Finns så mycket godis där ute. Har def. blivit biten by the watch bug. Kommer på mig själv med att suttit hur länge som helst på nätet dreglandes över klockor. Tänk då när det snart sitter en runt min handled. :)
 

Galaxy

Rolex
Jag var typ du för en tid sedan. Sugen på första Rollen och lite villrådig. Efter ett tag föll jag mer och mer åt halvguld och precis som du var jag sugen på en 16613 med svart tavla. Nosade på några äldre 90-talare men fick inte riktigt feeling. Såg leben's blå på några sköna bilder från alperna och bestämde mig. Det blev en blå från 2002 och jag har inte ångrar mig en sekund! "Vanliga" Subbar och pepsi's i all ära men i min värld ger denna mig så mycket mer! Det tips jag vill ge är iaf att du satsar på en med SEL och guld på spännet, dvs post 2000 och gillar du lugghålen, så ca 2000-2005 (?). Kanske ngt över budgeten men det är värt att spara en månad till. Stort lycka till!

Ae2upqL.jpg

Jag skulle personligen följt Ricrob's tips. Om jag hade denna klocka skulle jag dö lycklig! :woot:
 

Ricrob

Patek
Vet du vad... Innan jag halvt hade bestämde mig för svart/guld så låg jag typ i timmar och bara googlade bilder på den blå/guldiga. Men så var det nån (ursäkta språket, säger det skämtsamt) jävel som sade att den svart/guldiga kommer att passa till bättre och till mer -- kläder typ...
Ja, lite så gick mins tankar också men när det kommer till 16613 så är det så mycket mer kärlek i tavlan på den blå. 116613 däremot, där hade det blivit eller kommer det bli en svart om inte den nya blå såklart. Kolla in bägge live och bestäm dig där efter. :)
 

10past10

Omega
Mitt råd är att du inte lyssnar på andras råd i allt för hög utsträckning, eller helst inte alls faktiskt.

Lita på magkänslan - om du tycker att den där blå klockan får dig att ticka (ordvits) - kör på den! Den kommer säkert funka perfekt för dig. Din första instinktiva känsla har ingen anledning att ljuga för dig.

Om du börjar väga in andras smakråd i ett sånt här läge kommer du tappa fotfästet och ha en kompromis på din arm inom en snar framtid som du "borde" vara nöjd med och som du först tror att du nöjd med - men det kommer du inte vara.

Och om man promt vill lysna på råd, så gillar jag Aldos gamla sägning: “Quality is remembered long after the price is forgotten”.

Kör!
 

Simich162

Breitling
Mitt råd är att du inte lyssnar på andras råd i allt för hög utsträckning, eller helst inte alls faktiskt.

Lita på magkänslan - om du tycker att den där blå klockan får dig att ticka (ordvits) - kör på den! Den kommer säkert funka perfekt för dig. Din första instinktiva känsla har ingen anledning att ljuga för dig.

Om du börjar väga in andras smakråd i ett sånt här läge kommer du tappa fotfästet och ha en kompromis på din arm inom en snar framtid som du "borde" vara nöjd med och som du först tror att du nöjd med - men det kommer du inte vara.

Och om man promt vill lysna på råd, så gillar jag Aldos gamla sägning: “Quality is remembered long after the price is forgotten”.

Kör!
Grymt svar, tack! Brukar inte gå efter vad andra tycker och ska väl inte börja nu heller. Intressant bara att höra vad andra gillar och hur de hade valt. Får väl helt enkelt lära by doing och låta hjärtat tala. Jag ska ju bära den... :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag skulle gå på en SD 16600, det är en grym liten hårding. TT är inte min kopp thé, men som sagt - det är du som ska bära den
 

Simich162

Breitling
Jag skulle gå på en SD 16600, det är en grym liten hårding. TT är inte min kopp thé, men som sagt - det är du som ska bära den

Har nog slopat tanken på en TT nu, vet inte varför... kände inte för nån sån längre bara. Och Sea-dweller blir nog för stort för mina ynkliga ursäkter till handleder. :)

Så här ser listan ut nu. Kan fortf. inte bestämma mig.

1. Vanlig svart Sub date
2. Hulken-Sub'en 16610LV
3. GMT MII 116710LN

4. Bubblare: Milgaussen (ej gv)

Tänkt som en vardagsklocka detta så vill ju att det ska bli rätt. Men får väl dra till Bergströms här i Gbg och känna på det dom har innan jag slår till... Btw, antar att avgifter oså tillkommer när man handlar från ex. Hong-Kong, allt utanför EU eller? Har en polare som pluggar i Hong-Kong nämligen.

Rimlig peng för denna?:
http://tinyurl.com/oeboe9o

Tack!
 
Topp