• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om nya Rolex Day Date

Portofino

Panerai
De nya day dates som kom förra året var som jag förstod det speciella därför att boetten och banden var "gjorda för varandra". Är det ngn som vet ifall man kan sätta på länk på dessa eller om det bara är banden som gäller?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Det brukar ju vara ändlänkar som "fyller ut så att läderbandet inte har ett stort glapp mot boetten.
Menas det alltså att boetten och ändlänken är i ett stycke nu och att det inte går att ta bort endlänken?

(bild från ablogtowatch)
Rolex-Day-Date-2013-watch-7.jpg
 

Apansson

Torpare
Synd att man inte kan smacka på en vitgulds-president på den blå eller röda, hade varit kungligt! Eller all-in gröngul-bling med en gul president på den gröna, mumma.
Snygga som dressare dock, men lite tråkigt att valmöjligheten inte finns!
 

DrDre

Patek
Är det bara jag som tycker att det är snyggare utan den där utfyllnaden eller endlinks för läder? ala DJ!

Jag tycker det är hugget som stucket, båda den nya och en konverterad vanlig blir bra. Det var ju någon här på KS som gjorde sin egen variant för några veckor med en brun utbytestavla och en brunt krokorem och det blev ju verkligen snyggt. DD'n på länk är ju lite rakare mellan bandhornen jämfört med tex DJ'n (dvs den följer inte boetten helt) och lite mellanrum mellan rem och boett är ju klassiskt, det har ju nästan alla klockor.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker det är hugget som stucket, båda den nya och en konverterad vanlig blir bra. Det var ju någon här på KS som gjorde sin egen variant för några veckor med en brun utbytestavla och en brunt krokorem och det blev ju verkligen snyggt. DD'n på länk är ju lite rakare mellan bandhornen jämfört med tex DJ'n (dvs den följer inte boetten helt) och lite mellanrum mellan rem och boett är ju klassiskt, det har ju nästan alla klockor.


Ping Totte
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Som nämnts ovan går det alltså inte att sätta på en länk. Byta tavla går utmärkt men då ska man komma ihåg att det är olika färg runt indexeringen. Således skulle det se lite märkligt ut att slänga i den blåa tavlan med vitguldsindex i min Rosé.



image.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jaja, naturligtvis ser det ut som fan om man inte tar en tavla med samma indexfärg som boetten (men det är inget tekniskt problem, möjligtvis AD-ovilja).
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Fast det vore lite kul med blå tavla i Rosén :)

Svart tavla finns med korrekt Roséindex.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Nya boetten är ju helskön! Googla bilder på Rolex bubbleback och njut av kopplingen till de historiska modellerna.

A
 

Johan M

Cartier
Oj, fasta ändlänkar alltså. Det är inte snyggt och ser lite fake eller billigt ut. Undrar om det kommer en passande länk senare eller om de helt gett upp det till nya DD.
 
Topp