• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega 1958 - Vad har hänt med visarna?

D

Deleted member 1154

Guest
Känns som visarna ändrat lite i färg? vad beror detta på? Sänks värdet på klockan av detta? Kan/Ska man "putsa" till dem? Klockan är från 1958

 

Boris Balkan

Fark you!
Om du vill bibehålla värdet på klockan ska du mycket riktigt inte fräscha upp eller byta ut visarna. Jag tycker att kronan ser rätt ut (vore trevligt med foton från fler vinklar) men om den är orginal med den meningen att den kom ursprungligen med klockan det vet jag inte.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Men är detta en klocka man bör spara på inför framtiden,? den har originalband också om än lite slitet
 

Boris Balkan

Fark you!
Men är detta en klocka man bör spara på inför framtiden,? den har originalband också om än lite slitet

Beror på vad du vill uppnå. Som en investering? I så fall beror det på hur man tror vintagemarknaden kommer att utvecklas generellt sett och för den här typen av klockor. Sedan påverkar guldpriset om den är 14 eller 18 k.
 

fc2

Rolex
Men är detta en klocka man bör spara på inför framtiden,? den har originalband också om än lite slitet

Bör och bör vet jag inte men jag har svårt att tro att den inte kommer öka i värde. Den kan däremot falla i pris om du börjar byta ut originaldelar såsom de underbart åldrade visarna. Det är en riktigt fin klocka du har och du bör använda den (om du nu inte ska sälja den) men först ge den en service för är något som jag gissar att den inte fått på ett tag. Kolla tex Rob som gör reklam här på forumet om du vill ha den servad.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Tanken var att jag skulle sälja den, men ingen har visat intresse för den, och jag trodde det var för att den hade missfärgade visare.... Jag gillar egentligen de gamla omegorna med siffror på tavlan kanske skulle ha en sån istället iså fall
 

Wi

NLA
2-Faktor
Tanken var att jag skulle sälja den, men ingen har visat intresse för den, och jag trodde det var för att den hade missfärgade visare.... Jag gillar egentligen de gamla omegorna med siffror på tavlan kanske skulle ha en sån istället iså fall


Om den inte har affektionsvärde och inte är din "cup of tea" ska du sälja. Det är inte värt att spara enligt mig, du kommer inte "tjäna" mycket pengar på den, tror alltså inte att det är en investering.

Edit: Du kan pma mig med ett pris så får vi se om det passar
 

fc2

Rolex
Om den inte har affektionsvärde och inte är din "cup of tea" ska du sälja. Det är inte värt att spara enligt mig, du kommer inte "tjäna" mycket pengar på den, tror alltså inte att det är en investering.

Edit: Du kan pma mig med ett pris så får vi se om det passar

+1. Det du däremot inte ska göra om du vill få så mycket betalt som möjligt är att ändra och byta ut saker samt polera - sånt drar ner värdet direkt. Original är väldigt viktigt för vintageklocknördar.
 
  • Like
Reactions: Wii

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Eller lägg ut den på Tratten.... gamla Omegor går för hutlösa summor där...
1a202c32611711112628fd5035a3177f.jpg
 
Topp