• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega 2254.50

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Hej gott folk !

Jag undrar vad för pris en Omega 2254.50 bör ligga i ? Med papper och box, och även utan.

Har kikat runt lite men inte kommit fram till något vettigt och därför söker jag nu eran hjälp !
 

Målarn

The Steak
Well.. Den billigaste med box/papper på chrono24 ligger på 15.898kr och den dyraste med box/papper ligger på 18.477kr
Så nått däremellan kanske??
Fåse vad Omega Proffsen säger :)
 

Wi

NLA
2-Faktor
jag har haft två seamaster 2264.50, alltså den som är likadan utseendemässigt men med quartz-verk. Både köpte jag och sålde för 11-12k. Fullset och i fint skick. 2254.50 brukar ligga på 14-17k beroende på skick och servicehistorik.

Enligt mig är det faktiskt en av de mest mångsidiga klockorna som någonsin tillverkats. Otroligt välbyggd, fungerar fint som toolwatch men passar trots det väldigt bra till skjorta och kostym då den är tunn och inte speciellt skrikig. Allt detta till ett bra pris. Ångrar att jag sålt mina!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
enda klockan man flippat och faktiskt saknar... gav 11' för min år 2010. Servade den 2011 och sålde den 2012 för 14'... Skulle ej betala mer än 15 för ett nyservat exemplar i dagsläget dock
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Modellen och dess prisbild har diskuterats här tidigare och man kan väl konstatera att priset stiger alltmer när efterfrågan nu verkar vara långt större än tillgången (även internationellt). Kan det vara så att denna såldes dåligt eller är ägarna så nöjda att de inte vill släppa sina ex. vidare?

Har sett en del fräscha fullset men okänd historik för runt 11. Räkna med 12-17kkr för ett fräscht ex. Skulle själv inte betala mer än 14-15kkr.

Snyggast SMPn imho.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
12-14K, skulle personligen aldrig betala mer. Är nog lättare att hitta en för 14. Visar dock tydliga tendenser till att öka i pris de senaste åren.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Det är ju en trevlig modell som känns prisvärd och erbjuder en bra mix av retro och modernitet

En gammal kollega har en sån som han inte använder (jag övertalade honom att köpa en DJ), borde kanske ge han ett skambud på den... ;)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Skulle inte gett mer än 15 för ett bra ex. Över 15 är PO-territorium.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Det är ju en trevlig modell som känns prisvärd och erbjuder en bra mix av retro och modernitet

En gammal kollega har en sån som han inte använder (jag övertalade honom att köpa en DJ), borde kanske ge han ett skambud på den... ;)

Fråga honom om han inte är sugen att sälja den;) ..
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Det är en trevlig klocka som varit prisvärd så länge, jag förstår att de börjar sticka i pris. Hoppa på tåget...?
Modellen släpptes år 2000. Köpte min beg 2001. Den slutades tillverkas 2008.

image.jpg
image.jpg
 
Topp