• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega 300 master eller GMT på nato?

Wictor

Omega
image.jpeg
Visst är det enkelt att byta mellan stållänk och nato men tänkte ha en av klockorna pä länk och den andra på nato. Vilket tycker ni gör sig bäst på natobandet?

"Fördelen" med att ha Rolexen på nato är att den blir betydligt diskretare då en sån här klocka inte alltid faller sig väl in bland mina kunder...
 
Rolex på länk och Omega på nato. Bandhornen på GMTn är för breda för att passa på något annat än länk. Om de polerade mittlänkarna är störande så går det att borsta dem för mer diskretion.
Lätt löst genom en rejäl omgång polering över bandhornen, så blir den perfekt på nato. Man måste tänka utanför boxen. :rolleyes:

On topic: Omegan på nato utan tvekan.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Eftersom som är relativt ny i klockträsket tänkte jag höra om du använder böjda bandstift till nato/perlon? Såg någon video där dom hade de..
Skillnad mot raka? o_O
Nej jag använder raka bandstift. Jag har några böjda till läderband och då kommer själva änden på banden närmare boetten.
 
Topp