• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega 300

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har den senast timmen fått en fix idé. Omega 300, den gamla klassiska dykaren


Har bara hittat en på chrono24, den låg på ca 18000kr. Men jag skulle nog inte vilja ha en sån äkta vintage, skulle vara för rädd om den.
Jag är sugen på en sk New old stock. Är den någon som vet vad en sån kan kosta? Var man får tag på dem? Jag har bara hittat ett företag i Australien, watchco, men på deras ebay sida finns idag vara delarna, inte komplett klocka.

All info i ärendet uppskattas.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1360535594.930012.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360535594.930012.jpg
    17.4 KB · Visningar: 472

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag utgår ifrån att du menar nybyggen på originaldelar. De kommer upp lite då och då på TZUK och brukar kosta £1200-1400. Jag har också sugen på en sån,men misstänker att modellen är för liten för mig.
 

Knät

Cartier
yonsson skrev:
Jag utgår ifrån att du menar nybyggen på originaldelar. De kommer upp lite då och då på TZUK och brukar kosta £1200-1400. Jag har också sugen på en sån,men misstänker att modellen är för liten för mig.

Hur tycker du SARBen sitter på armen då? Den är ju klart större än vad den är t.ex., det är ju ingen liten kostymare direkt.. Ett tips är att prova en Speedmaster Pro, den har samma case och är klart enklare att hitta..
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
En av de snyggare klockor som gjorts, klassisk! Jag vill också ha en. Är nog dock jäkligt svårt att veta om det är en äkta vintage om man vill ha en sån, vilket jag vill.

Låg en på TTT förra året som personen ifråga plockat ihop själv. Kostade 12000:-.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Knät skrev:
Hur tycker du SARBen sitter på armen då? Den är ju klart större än vad den är t.ex., det är ju ingen liten kostymare direkt.. Ett tips är att prova en Speedmaster Pro, den har samma case och är klart enklare att hitta..

Fast SARBen är ju en dressklocka medan Omegan är en dykare. Dykare under 42mm göra sig icke besvär på min handled. ;) Förutom min bioklocka då förstås.
 

calzone

Vacheron
yonsson skrev:
Knät skrev:
Hur tycker du SARBen sitter på armen då? Den är ju klart större än vad den är t.ex., det är ju ingen liten kostymare direkt.. Ett tips är att prova en Speedmaster Pro, den har samma case och är klart enklare att hitta..

Fast SARBen är ju en dressklocka medan Omegan är en dykare. Dykare under 42mm göra sig icke besvär på min handled. ;) Förutom min bioklocka då förstås.


Säg alldrig det ;)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ja den var cool, men jag har saker på gång i kulisserna...... Kontakter är tagna, saker är i rullning....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jokkmokkswe skrev:
fanns fler bilder och eventuell info, har ej tillgång till SC på TZUK dessvärre

Inga fler bilder.
Omega Seamaster 300 165.024 with nice aged tritium dial and hands on a modern replacement Omega 1171 bracelet

According to the person I bought it from the watch was serviced before I bought it, although there was no paperwork it looked spotless inside and out so I had no reason to doubt it.

Keeps very good time. The case has some dings as you would expect from a watch of this age. The lume on the minute hand has been touched up at some time in the past. 24 million movement serial number so 1966/67?

Sale only, no trades

Price including UK Special Delivery £1300
 
Topp