tdn-dk
Panerai
Hej!
Fik tag i et rolig Omega.
Et Omega 8 days værk, som sikkert har siddet i en gammel bus/lastbil i 1920-40'erne.
Det er et caliber 59-8D ref. MA 300. Caliber 59-8 blev lavet i flere udgaver men har ikke lige gennemskuet hvordan jeg kommer ind til urværket. Derfor kan jeg heller ikke aldersbestemme det præcist endnu.
De normale udgaver er lavet mellem 1926-1943 og der blev i alt lavet 38.000 stk. hvilket i Omega sammenhæng ikke er meget.
Værket fungerer men trænger vist til noget olie
Glasset er der slået en flig af i den ene side.
Så der er 3 del projekter:
1. Få det serviceret
2. Finde et glas til det.
3. Finde en måde at få det i en "kasse" tænker et art deco kaminur kasse som tilpasses dette ur eller en vægløsning i en kasse, det blev brugt på bla. Svenske marine fartøjer.
Den indre diameter er 68,4 mm. og den ydre er 83,8 mm. og meget tung, knap 500 g. så det er solide sager, men hvis den har raslet rundt i en bus eller lastbil skulle de jo også være solidt.
Eksempel fra den Svenske Marine:
Fik tag i et rolig Omega.
Et Omega 8 days værk, som sikkert har siddet i en gammel bus/lastbil i 1920-40'erne.
Det er et caliber 59-8D ref. MA 300. Caliber 59-8 blev lavet i flere udgaver men har ikke lige gennemskuet hvordan jeg kommer ind til urværket. Derfor kan jeg heller ikke aldersbestemme det præcist endnu.
De normale udgaver er lavet mellem 1926-1943 og der blev i alt lavet 38.000 stk. hvilket i Omega sammenhæng ikke er meget.
Værket fungerer men trænger vist til noget olie
Glasset er der slået en flig af i den ene side.
Så der er 3 del projekter:
1. Få det serviceret
2. Finde et glas til det.
3. Finde en måde at få det i en "kasse" tænker et art deco kaminur kasse som tilpasses dette ur eller en vægløsning i en kasse, det blev brugt på bla. Svenske marine fartøjer.
Den indre diameter er 68,4 mm. og den ydre er 83,8 mm. og meget tung, knap 500 g. så det er solide sager, men hvis den har raslet rundt i en bus eller lastbil skulle de jo også være solidt.
Eksempel fra den Svenske Marine: