• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Admiralty assistans.

KMS

Rolex
Nån som kan avgöra om denna är kosher?

$_57.JPG


Har inte sett en sådan här med bezel, enbart utan? Lite orolig att det är nåt ihopplock.

2rz6fpl.jpg


r073fc.jpg


28usf2p.jpg
 

KMS

Rolex
Typ 37-38. Har spanat från å till på just "ankar" modellerna, känns som det är antingen en sån här eller en Le Forban eller en UN som gäller för att täcka mitt ankarbehov.:)
Dock var det först nu jag hittat en med Automatic på tavlan.
Men efter lite finurlig googling så har jag hittat flera som tyder på att det mycket väl kan vara OK.
.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ser helt ok ut , jag vet att den manuella har ref 135.042.
Å dom ser typ lika dana ut,
har själv funderar på att köpa en sådan.

Vad är priset du får ge ifall man får fråga :)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

Sond

Patek
Kan inte bedöma om det är okey eller inte. Men visst är den läcker! Skulle inte ha något emot att äga en.
 

Sond

Patek
Detta är ett tydligt exempel på när Omega var som sämst, både designmässigt och kvalitetsmässigt.

Där tycker jag du har fel. Denna är ingen designmässig fullträff. Men ändå en klart bärbar klocka. Det till skillnad från den "spacedesign" som flera märken anslöt sig till på 70-talet.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Där tycker jag du har fel. Denna är ingen designmässig fullträff. Men ändå en klart bärbar klocka. Det till skillnad från den "spacedesign" som flera märken anslöt sig till på 70-talet.

Ja, det är tur vi alla inte tycker likadant. Men håll en enligt ovan eller den sm120 som florerar på forumet och jämför med senare, tidigare och vissa samtida ser du skillnaden. Friktionsvridring i aluminium, manuella verk, könlösa boetter. De som köper dessa för dyra pengar delar uppenbarligen inte min syn på kvalitet.
 

Sond

Patek
Ja, det är tur vi alla inte tycker likadant. Men håll en enligt ovan eller den sm120 som florerar på forumet och jämför med senare, tidigare och vissa samtida ser du skillnaden. Friktionsvridring i aluminium, manuella verk, könlösa boetter. De som köper dessa för dyra pengar delar uppenbarligen inte min syn på kvalitet.

Så klart finns det de som är betydligt mer attraktiva och mer lyckade i designen. Men att detta skulle vara bottennappet håller jag inte med om. Nu utgår jag dessutom ifrån att den inte är särskilt dyr.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Så klart finns det de som är betydligt mer attraktiva och mer lyckade i designen. Men att detta skulle vara bottennappet håller jag inte med om. Nu utgår jag dessutom ifrån att den inte är särskilt dyr.

SM120 är dyra. Ville bara ge min syn på saken.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ja, det är tur vi alla inte tycker likadant. Men håll en enligt ovan eller den sm120 som florerar på forumet och jämför med senare, tidigare och vissa samtida ser du skillnaden. Friktionsvridring i aluminium, manuella verk, könlösa boetter. De som köper dessa för dyra pengar delar uppenbarligen inte min syn på kvalitet.

Vad är det för fel på manuella verk?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
På sportur som i dessa fall känns det som en besparing.
Nu var det ju iofs en automatisk variant han hade ögonen på, men jag ändå att det är att snabbt generalisering. mer intressant är väl hur de två kalibrarna 552 och 601 står sig mot varandra? Är 552 en bättre kaliber?
 

KMS

Rolex
Var främst priset som kändes bra på denna dinka, men lägger man ihop allt så vet jag inte om det blir så suveränt trots allt...
Sen gillar jag ju ankare! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

KMS

Rolex
Det är en vintage klocka , så även ifall den hade varit specad till 200m hade jag hållit den så långt borta från vatten som möjligt :)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk



Jo, jag vet. Det är ändå känslan som gör det. Har ett par vintage dykare med 200-300 m WR och bara vetskapen hur dom har arbetat och fajtats på havens djup under de senaste 30-40 åren gör ju värt det!:)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är en vintage klocka , så även ifall den hade varit specad till 200m hade jag hållit den så långt borta från vatten som möjligt :)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk

Meeeen, det är oftast, alltid vad jag kan minnas, bra mycket roligare boetter i de som tåler lite mer tryck inom samma familj. De är kraftigare och har oftast bättre finish/känsla.
 
Topp