• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Omega] Apansson tog min oskuld

Glusch

Cartier
Tänkte mer på varför minutvisaren har en annan färg på lumen. Om det fyller någon funktion, eller om det är en gimmick.

Beror på hur man ser på det. För mig som max kommer att deskdiva så blir det en gimmick. Annars är det för att det förenklar möjligheten för avläsande (minimerar risken för att förväxla visarna) under vattnet för folk som dyker med den.
 

Tre333

Cartier
Nytt armband på plats på min som oxå hälsar :) Tror inte jag sett någon med det orange original bandet?
36f5c8018b0ac5e5091489f7eca71585.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Riktigt bra val av första dyrare, grattis :)

Den orangea är verkligen grymt snygg, passa på att växla lite olika band. Sitter skönt på Omegas orangea band :)
 

Glusch

Cartier
PO är en kalasfin klocka; helt rätt väg att gå nu när du ger dig in på nya (dyrare) marker! Grattis!


Jo jag kände att jag behövde ge mig in bland de dyrare klockorna någonstans och då tänkte jag att det var lika bra att göra det med en klocka jag känner att jag skulle kunna behålla väldigt länge.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Det trista med att ge sig in på lite finare klockor har för mig varit att jag inte uppskattar en del av de enklare lika mycket längre.
 

Glusch

Cartier
Det trista med att ge sig in på lite finare klockor har för mig varit att jag inte uppskattar en del av de enklare lika mycket längre.


Jag förstår precis hur du menar. Har flertalet "billiga skräpklockor", dvs quartzare på under 1500kr, som jag inte längre använder mig av alls även då de är snygga. Magin finns bara inte där på samma sätt som med mekaniska för mig.

Oroar mig framför allt över att den där kostnadsgränsen ska krypa uppåt och att jag om ett decennium eller två inte vill ha mekaniska för <10k och så vidare..
 
Topp