• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Omega Aqua Terra 2502.34.00 42.2mm

Som några av er säkert vet så köpte jag en klocka "under the influence" och vi hittar helt enkelt inte varandra så jag kollar här först och ser om någon vill ge den en chans. Jag måste erkänna att den är mycket snyggare på riktigt än vad jag trodde efter att ha sett bilder på den men jag brukar ha lite fetare klockor så den känns lite för tunn för mig. Äh, ni som hänger här har mycket bättre koll på vad det är för klocka men har ni frågor så kan jag säkert googla fram ett svar;-)
ZlGxjU3.jpg

Som ni ser så följer boxar, cert, tag och böcker med. Allt är i fint skick, den vita boxen ytterboxen har några små märken men den är ju av papp så det förvånar nog ingen!
Jag klickade hem den för 13900:- vilket enligt en del här är ett klipp så jag säljer den för samma summa eller byter mot en PO eller liknande...
ZvP1YAm.jpg
KrXSGtp.jpg

Ja verkligen, det är väl ett tecken på att jag sålde den för billigt;)Den var verkligen i bra skick, utan tvekan det bästa fylleköp jag gjort!

Jaha, det är ju inte alltid det blir som man tänkt... Jag skulle byta denna mot en Planet Ocean men det visade sig visst att den blivit såld innan min anlände (Posten är inte alltid snabb) så nu är den på väg hem igen och återigen till salu eller bytes mot en Planet Ocean eller liknande.

Skicket är bra men givetvis finns spår av användning. Certifikatet är ostämplat men av serienumret framgår att den är från 2006/2007 och jag vet inte när eller om den servats men den håller tiden bra.

Co-Axialt urverk och ca 42mm, extra länkbitar och allt som följde med från början ligger i boxen,

Mvh Lars

Hej Nagge!

Jodå, vi var överens om både byte och mellanskillnad men tydligen hann den säljas innan min landade. Surt men saker o ting har ju en lustig förmåga att alltid lösa sig till det bästa:)

Jag kan bara instämma med naggge

Har man en överrenskommelse om ett byte, och ena klockan är skickad, så kan man INTE dra sig ur för att man har en försäljning på gång.

fruktansvärt illa att dra sig ur när man redan är överens om en deal, speciellt när klockan redan är påväg. får man fråga vilket alias det handlar om, det kan ju inte vara någon sekretess?

Sådär gör man bara inte... Jäkligt dålig stil av köparen!

Jaha, det är ju inte alltid det blir som man tänkt... Jag skulle byta denna mot en Planet Ocean men det visade sig visst att den blivit såld innan min anlände (Posten är inte alltid snabb) så nu är den på väg hem igen och återigen till salu eller bytes mot en Planet Ocean eller liknande.

Har man kommit överens om ett byte och klockan är skickad med posten så är transaktionen i gång (behöver ej ha kommit fram ens) - då kan man ej välja att sälja till en annan. Mkt dåligt skött måste jag säga...

Hur skall man kunna flippa och inte dö av nervositet om man inte kan lita på att båda parter håller sitt agreement, riktigt dålig stil.

Håller med kören, låt alla veta om det någon härifrån så man kan vara försiktig. Om storyn stämmer dvs.

Jag är av samma uppfattning som de flesta, en deal är en deal! Nu har jag köpt och sålt en massa prylar i många år och förutom en blåsning på Blocket så har allt gått fint så jag väljer att se detta som ett missförstånd:-/

Köparen är inte härifrån så än så länge har jag bara goda erfarenheter från detta forum!

Det är några som är intresserade men jurassic var först, ångrar han sig så hör jag av mig!

Mvh
Lars

Tillbaka
Topp