• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes/Bytes Omega Aqua Terra 36 mm PB

Sennelier

Guld
2-Faktor
Pris
35000 → 33000 kr
Returpolicy
Inom 24 timmar om annonsen varit missvisande
Bilder Skickat
  1. Ja

Pris​

PB: 35000 → 33000 kr

Beskrivning​

Här har vi en underbar Aqua Terra 2504.30.00 från 2007 med de perfekta måtten 36,2 × 44 mm. Bärs som 38 mm skulle jag säga. Se wristshot nedan. Som referens är min handled ca 17 cm i diameter och 56 mm bred. Klockan är endast 10 mm tjock med det kupade safirglaset inräknat, så klockan glider lätt under tajta skjortmanchetter.

Länken är helt satinerad och känns som silke på handleden. Den är från tiden då Omegas länkar fortfarande tillverkades i Schweiz och är i mycket fräscht och stabilt skick. Inte det minsta sladdrig eller uttänjd i vare sig länkar eller viklås. Rengjord med ultraljud för någon månad sedan. Justerad för 17 cm och det följer med en hellänk och två halvlänkar.

Nyligen trycktestad, så det går bra att bada med klockan om man känner för det.

Tavlan är silvrig men skiftar åt champagne. Index och logo är applicerade. Fint skick med lite repor främst på de polerade ytorna. För sin ålder är den en pärla! Se de högupplösta bilderna och avgör själv. Rep- och naggfritt safirglas. Tavla och visare i perfekt skick. Bilderna visar en del damm, men det ligger ovanpå glaset och inte på själva tavlan.

Kommer enligt bild med inner- och ytterlåda, manual, alla tre kort, korthållare samt hängtagg. Den röda boxen har släppt sitt fejkskinn - som alla vet är det standard för nästan alla Omegaboxar från den här eran.

Urverk​

Cal 2500C som tickar i 25200 A/h. Således den andra uppgraderingen av Omegas berömda Cal 2500 (version A och B tickar i 28800 A/h och anses inte vara lika stabila som version C). Detta är Omegas första co-axial och en pålitlig arbetshäst. Att urverket var så tunt möjliggjorde riktigt tunna och smäckra klockor. En av anledningarna till att jag föredrar första generationen av Aqua Terra.

Vid daglig användning och med tavla ner på natten går den stadigt -2,5 spd. Fortfarande inom COSC således. Gångreserven är uppmätt till 49 timmar, det vill säga en timme över specifikationerna.

Byte​

Ser helst ren försäljning, men även byten kan vara intressanta. Gärna något av följande i så fall:
  • Omega Seamaster 2254 Peter Blake
  • Omega Planet Ocean 2500
  • IWC Mark/Pilot
  • Tudor Pelagos 39
  • Något billigare i inbyte, t ex Longines, TAG Heuer, Oris eller Sinn
Fint skick, originallänk och papper är absoluta krav. Helst med box, men där är jag lite mer flexibel. Är hur som helst inte intresserad av ”watch only”. Skriv gärna och berätta vad du har och hur du värderar ditt objekt, så tar vi det därifrån.

Betalning​

Förskottsbetalning till mitt bankgiro. Vi skriver kvitto med Swiftcourt. Jag har gott om goda referenser sedan 2021, se länk nedan.

Frakt​

Jag bor i nordvästra Skåne och lämnar gärna ut klockan personligen efter erlagd betalning. Kan också skickas med värdefrakt om du står för kostnaden.

Omdömen​

Bilder​

_DSC9254.jpg
_DSC9255.jpg
_DSC9257.jpg
_DSC9256.jpg
_DSC9253.jpg
20250103_135119.jpg
1738136116430-59da1327-ad36-4034-8447-b734f0d651f6_1.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp