• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega aqua terra daydate

acce1999

Patek
2-Faktor
Trevlig, men jag tycker att de flesta av Omegas klockor är lite för stora för min smak. Redan 38,5 är stort... Och den kallas mid-size...

Antar att Omega förväntar sig att hela mäskligheten ska bli allt större... Och så är det nog...

A

Edit: Jag borde låta mer positiv, för ATn är verkligen elegant, inte bara "trevlig".... Kanske lite grinig bara över att jag helt troligt inte kommer att köpa ngn AT i 41 mm. Alls. Och då går den coola antimagnetiska bort också. Har nämligen ett väldigt gott öga till Omega... Vintage, får det vara... Eller klämma in en 38,5 och vara nöjd med det...
 

fredtiger

Cartier
Riktigt snygg! Håller med om storleken. Själv har jag handleder som mäter runt 17,5 cm och 41,5mm klockor funkar för mig på rejäla dykklockor. En 38mm skulle hamnat på min prospektlista. Iof skönt att slippa ytterligare en kandidat där...:D hur som helst en snygg klocka!

Edit: de är visst +18 cm i omkrets, fortfarande kontorsstorlek dock!
 

RYN

Omega
På begäran, handledsbild.

20140126_161544.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Bumpar upp denna tråden då AT day date är så våldsamt snygg.

Vill se fler wristshots på den, ping RYN , är det någon mer här som äger en?

Är grymt sugen på att slanta upp för en..
 

Apansson

Torpare
Jag råder dig till att gå och titta på bägge klockorna sida vid sida, eller egentligen alla tre, AT day date, skyfall 41 och skyfall 38.5. Jag gjorde detta då jag ofta gillar lite större sportur, och den dagen det bilr en AT så blir det SOLKLART en 38.5mm utan day-date. Av någon anledning blir hela uret mer proportionerligt enligt min åsikt, även om jag var stensäker på att jag skulle tycka att 38.5an skulle kännas fjuttig. Sedan är smaken som baken, men skillnaden är större än man tror bland dessa tre klockor, så jag skulle absolut inte köpa något utan att ha haft alla tre i handen.
Krons ur i Stockholm brukar nästan alltid ha samtliga tre modeller inne! Lycka till!
 

Marhoi

Friends of KS
Håller med om att den är riktigt jävla snygg, men frågan är om 41,5mm är för stort? Å andra sidan sportar jag ju en Speedy så varför skulle inte detta funka? 50 brak känns dock orealistiskt. :(
 

Johan M

Cartier
41,5 mm känns större än speedyns 42 mm. Första gången jag provade AT 41,5 såg det ok ut på handleden tills jag fick se mig i spegeln, då såg det faktiskt löjligt stort ut på mig med 16,5 cm handleder.
 
Topp