• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Aqua Terra Master Co-axial

Peter88

Breitling
Hej!
Jag hade planer på att införskaffa mig en Omega Aqua Terra "skyfall". Jag blev helt såld efter ett antal trevliga recensioner och bilder här på forumet. Olyckligtvis nog så har Omega nu uppdaterat den modellen med ett par mindre önskvärda estetiska skillnader. Vet någon här på forumet om någon AD i Stockholm säljer den föregående modellen?
Om inte, vad har ni för andra liknande rekommendationer? Detta blir min första dyrare klocka, har kört på Sinn innan.
Tack
 

Andyrew

Cartier
Det är lite andra skillnader än bara estetiska men antar att du syftar på datumfönstret? I övrigt är den nu mer resistent mot att bli magnetiserad, inte för att det är vanligt förekommande förvisso. Online kan du köpa båda tror jag, enklast annars är nog bara att svänga förbi omegas återförsäljare i stan.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Om jag inte misstar mig helt så är skillnaderna polerade mittlänkar, borttagen ram runt datumfönstret samt att den har ett balanshjul av annat material(den mer motståndig mot magnetism).
 

Kai

Rolex
Jag köpte den förra modellen hos Bergströms i Göteborg till mycket bra pris! Tycker den förra modellen är snyggare med inramning av datumfönstret. Ännu mer antimagnetisk var inget jag hade behov av. Kolla runt med AD:s i krokarna. Har du tur kan du hitta den äldre men i mitt tycke finare modellen till väldigt bra pris!
 
Topp