• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Aqua Terra skyfall

Hej hej!

Efter att bestämt mig för en riktig klocka har jag av någon anledning fastnat för Omega. Nästa steg var att bestämma vilken typ av ur, det känns som att AT är någonstans mittemellen dykare och kostym. Lite mer sportig med stållänk, lite mer dressad om man byter till ett brunt läderarmband. eller vad säger ni? Uret jag tittat och klämt på är 231.10.42.21.03.001

Vad har ni för sikter om klockan? Vad gäller priset så är listpriset 39 700 kr, Uret.se säljer den för drygt 34 000. Kanske kan pruta ner den hos min AD? Hur mkt är rimligt?

Har också förstått att Spencer här på forumet kan ordna bra priser, eller är det bara för "trogna" kunder?

Hade jag råd skulle jag också köpa mig en Speedmaster p. Men den kanske man kan hitta begagnad till ett bra pris.

Mvh
 

Sten

Cartier
AT skyfall är RIKTIGT snygg! Är själv sugen på en. Vid diskussion med en AD så skulle de sälja den åt mig för 31 500kr...pruta går alltid, nästan iaf!
 
AT skyfall är RIKTIGT snygg! Är själv sugen på en. Vid diskussion med en AD så skulle de sälja den åt mig för 31 500kr...pruta går alltid, nästan iaf!

Okey, i vilken stad är det? Jag blev lite till mig och ringde min AD (Bergströms UR) för en stund sen. Han kunde gå ner till 35 700, inte mer. Vad säger folket om det priset? Man kanske kan få med ett läderarmband också, om det nu sälj på Bergströms.
 

Sten

Cartier
Okey, i vilken stad är det? Jag blev lite till mig och ringde min AD (Bergströms UR) för en stund sen. Han kunde gå ner till 35 700, inte mer. Vad säger folket om det priset? Man kanske kan få med ett läderarmband också, om det nu sälj på Bergströms.

Det var i huvudstaden. Men som de andra här sagt så är det nog bäst att knalla in i butiken i egen hög person. Visa intresse och ha glimten i ögat så kanske det löser sig!
 
G

Gör det verkligen det? Vi har ju ändå påbörjat någon form av personlig relation, han vet att jag är seriös osv.

I vilket fall som helst så ser jag fram emot att bära uret i framtiden. Om man ska ha läderarmband, var säljs det? Jag är ute efter någon av dessa, vad heter dom?


bild.jpg
Pretty watch.jpg
 
G

Gör det verkligen det? Vi har ju ändå påbörjat någon form av personlig relation, han vet att jag är seriös osv.

I vilket fall som helst så ser jag fram emot att bära uret i framtiden. Om man ska ha läderarmband, var säljs det? Jag är ute efter någon av dessa, vad heter dom?


bild.jpg
Pretty watch.jpg

Klockorna är fina absolut, men jag tycker du ska lugna ner dig om det här är din första "riktiga klocka". Man tenderar, jag talar av egen erfarenhet, snöa in sig på en modell och framförallt av modellen nyare (snyggare tagna bilder).
 
Klockorna är fina absolut, men jag tycker du ska lugna ner dig om det här är din första "riktiga klocka". Man tenderar, jag talar av egen erfarenhet, snöa in sig på en modell och framförallt av modellen nyare (snyggare tagna bilder).

Men jag har tittat på klockan live också. Lugna mig och lugna mig, när jag väl bestämt mig vill jag att det ska gå undan :) I värsta fall får jag väl sälja uret. Det svåra är ju att man inte riktigt vet hur man trivs med uret i vardagen, det kan man väl aldrig veta förens man testat.
 

Knight

Cartier
I vilket fall som helst så ser jag fram emot att bära uret i framtiden. Om man ska ha läderarmband, var säljs det? Jag är ute efter någon av dessa, vad heter dom?

-snip-


Jag tycker att dessa ser ut att kunna vara från Hirsch. Möjligtvis Duke?

Edit: Viscount var det inte med tanke på sömmen.
 
Men jag har tittat på klockan live också. Lugna mig och lugna mig, när jag väl bestämt mig vill jag att det ska gå undan :) I värsta fall får jag väl sälja uret. Det svåra är ju att man inte riktigt vet hur man trivs med uret i vardagen, det kan man väl aldrig veta förens man testat.

Då tycker jag du ska beställa från en näthandlare så du har två veckors ångerrätt ;) men får se till att vara försiktig...
 

Sten

Cartier
Får jag ett bra pris vill jag köpa direkt av AD, det känns bäst på något sätt. Man får väl ta lite risker här i livet :)

Helt rätt! Det är mycket roligare att gå tillbaka till en butik jämfört med att sitta i en telfonkö/maila om det skulle blir några problem med klockan...
 
Helt rätt! Det är mycket roligare att gå tillbaka till en butik jämfört med att sitta i en telfonkö/maila om det skulle blir några problem med klockan...

Ångerrätt kräver bara ett meddelande via e-post om att man önskar göra sin ångerrätt gällande och sedan skickar man bara tillbaka varan, företaget har sedan det mottagit varan 30 dagar på sig att betala tillbaka summan för varan, därför ska man också handla på faktura. :)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag hade köpt den hos AD. Om du har fått ett pris på 35700 hos Bergströms och Uret har den för 34000 så hade jag köpt den hos Bergströms, då får du klockan direkt också och slipper ligga ute med pengarna och vänta på leverans från Uret.
Förvisso tror jag att det går att få ner priset ytterligare en del på Bergströms eller annan AD.
 

KMS

Rolex
Jag hade köpt den hos AD. Om du har fått ett pris på 35700 hos Bergströms och Uret har den för 34000 så hade jag köpt den hos Bergströms, då får du klockan direkt också och slipper ligga ute med pengarna och vänta på leverans från Uret.
Förvisso tror jag att det går att få ner priset ytterligare en del på Bergströms eller annan AD.


Precis! Köp den hos AD, en tusenlapp upp eller ner i skillnad på en klocka för 30+. No brainer!


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Om du ska köpa en Skyfall så köp 38.5mm och inte 41.5 för den ÄR för stor. Jag har också läst att man kan få ATn för 30k, begagnat kan man hitta för runt 25k.

Jag bjuder på några bilder:
s.jpg

ss.jpg




På läder:

ImageUploadedByTapatalk1371544538.076103.jpg
Jag som tycket 38,5 såg för liten ut. Jag måste nog pröva igen! Tack för bilderna, mkt fina!
 
38,5 är den som jag gillar. Den större går helt bort. Inte funderat på begagnat?


Funderat har jag gjort. Men mina kunskaper är inte tillräckligt goda för att bedöma om priset matchar skicket. Sen är det något visst med en ny klocka, man slipper massa döda hudceller från någon annan :)
 

Sond

Patek
Funderat har jag gjort. Men mina kunskaper är inte tillräckligt goda för att bedöma om priset matchar skicket. Sen är det något visst med en ny klocka, man slipper massa döda hudceller från någon annan :)

Om du siktar på ett pris runt 25 tkr och handlar här eller på något annat känt forum så kan du nog vara ganska säker. Om du ändå vill ha nytt är det ju helt upp till dig. Bra för oss som handlar begagnat..:D.
 
Topp