• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega arvegods

Rey

Rolex
Tyvärr gick min morfar bort i vår och han efterlämnade sig några klockor som gått vidare till mig och min bror. Är själv inte särskilt insatt i vintage klockor och skulle uppskatta all möjlig information som någon eventuellt sitter på :)

Den ena är en Omega inköpt år 1949 med manuell uppvridning och den andra är också en Omega i guld med Quartz verk och är enligt utsago en av de tidigaste quartz verken som Omega hade, 70-tal kanske?

Valet av klocka föll först på mig pga mitt intresse överlag för klockor och valet föll på den manuella från 1949 och min bror fick den andra :)

All möjlig info uppskattas! Vet att prisnivån inte ligger på mer än några tusenlappar utan det är mer annan info som vore kul!

image.jpg
image.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kul klockor, den första tycker jag ser ut som en ck2639 boett. Kul med tavla med struktur och att det är centrumsekund, har du bilder på verket?
 
Topp