• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega AT Chrono, byter även gärna mot DJ

Säljer eller byter en trevlig Omega Aqua Terra kronograf. Köptes här på KS för någon månad sen men vi har liksom inte förälskat oss i varandra. Otroligt vacker klocka som jag fått mottagit många komplimanger för under den korta tiden jag haft den i min ägo. Tavlan är mycket trevlig, index och visare skiftar, beroende på ljus och vinkel, mellan midnattsblå och azurblå. Tycker personligen den är en mix mellan sportkronograf och dresskronograf, den fungerar liksom till båda ändamålen.

Varför ska jag då sälja om klockan är så trevlig? Jag tror att jag i grund och botten är en dykarkille och måste därmed också ha en dykare. 'Nuff said.

Klockan är fräsch men har spår efter användning, några dings och hairlines. Kommer på Omegaläder med viklås från Omega. Tillbehör är 3 st. natoband i färgerna marinblått, rött samt militärgrönt. Ett noname-läder följer även med. Uret mäter in på 42,2 mm.

Okänd servicehistorik men enligt tidigare ägare har klockan varit inne hos Rob i september och gick då enligt COSC. Jag har inte märkt något som skulle säga emot ovanstående. Kronografen nollställer perfekt och gångreserven är inget att klaga på, ca 40h senast jag "spontanmätte".

Klockan kommer, precis som när jag köpte den, utan box och papper. Jag har dock varit inne hos Kaplans och fått ett äkthets/värderingsintyg utfört vilket kan skickas med om så önskas.


Vidare till pris/intressanta bytesobjekt.

Vid ren försäljning ligger priset på 14.000 riksdaler. Bytesvärde 16.000.

Jag är intresserad av ganska mycket i dykarväg, radar upp de mest intressanta nedan;

Black Bay (gärna på länk)
Omega PO
Pelagos

Blev inspirerad på GTG:n, byter även gärna mot en gammal DJ. Är ganska öppen för referens, men gärna ej TT. Får helst komma på jubilee.

Jag kan väl slänga in en peng upp om rätt objekt dyker upp. Notera dock att jag är öppen för mycket förslag, så även om du inte sitter på någon av ovanstående objekt men har något annat som du tror kan intressera mig så hojta till!

Affären gör jag helst upp i Stockholm F2F!

PS. Box följer med, dock är denna box inte original utan har tillhört någon annan typ av accessoar från Omega fick jag berättat för mig hos Kaplans. Denna är lite för liten men är ändock trevlig att ha för förvaringen. DS.

Väl mött!

mFBG5iq.jpg

CcMapbI.jpg




 
Topp