• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega AT Quartz - finns det kvar?

Mangusta

Cartier
På en Omega affär sa dom i vintras att quartz skulle försvinna ur sortimentet men jag undrar om man kan få tag på en ny AT med grå tavla i 30 mm från en Omega AD fortfarande? Och jag vet att alla säger att quartz är dåligt men det är en sån jag behöver få tag på. Går det eller är det kört? Gråhandlare och begklockor är uteslutet.
 

JayJay

Rolex
Svaret är ja det går garanterat att få tag i. Förövrigt trodde jag att dammodellerna skulle finnas kvar med Quartz men jag är inte säker.
 

Mangusta

Cartier
Svaret är ja det går garanterat att få tag i. Förövrigt trodde jag att dammodellerna skulle finnas kvar med Quartz men jag är inte säker.

Till mig sa dom att det bara fanns 10 ex kvar av den gråa och att den skulle försvinna, det här var i januari tror jag. På deras hemsida hittar jag inga quartz längre. :( Är den modellens quartz helt superkass?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Nej,

men det är inte i linje med den premiumapproach man har att erbjuda en sån uppenbar snikvariant (framförallt när man puttar in så galet mycket tid och pengar i att hissa sin egen verkstillverkning och -teknik).
 

Mangusta

Cartier
Är den modellens quartz helt superkass?[/quote]

För att förtydliga: om den håller i 20-25 år så är det fullt tillräckligt. Allt behöver inte ärvas i fem generationer neråt. :)
 

JayJay

Rolex
Om du helt enkelt frågar närmsta AD om dem kan få tag i den så får du ju ett snabbt svar. Såg kvartsvarianter hos i princip alla Omega ADs när jag var i Sthlm för en månad sedan. Om inte annat finns det alltid andra vägar såsom utländska ADs t ex.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Som jag förstod det, när jag var på jakt efter min AT skulle man behålla quartz ett tag för dam-modellerna.
Den 30mm du letar efter borde väl klassas som det? Det är nog inget Omega väljer att skylta med på sin hemsida, då precis som Singular påpekar, de har valt en ganska så tydlig premium approach med sitt nya verk.

Med tanke på hur många det finns i stockholm som säljer Omega skall du säkerligen kunna hitta en.
 

Mangusta

Cartier
Jag har hittat en hos en Omega butik som hade en med grå tavla kvar! :) Men är den något att ha??? Nu pratar jag om märket, modellen och sånt och inte om quartz vs automatisk. Är det en bra allround klocka? Snygg? Ful? Klassisk? Tidlös? Modefluga? Fördelar? Nackdelar? Hur står sig en Omega quartz mot Breitling och TAG t ex?
 

Andrew

Cartier
Jag har hittat en hos en Omega butik som hade en med grå tavla kvar! :) Men är den något att ha??? Nu pratar jag om märket, modellen och sånt och inte om quartz vs automatisk. Är det en bra allround klocka? Snygg? Ful? Klassisk? Tidlös? Modefluga? Fördelar? Nackdelar? Hur står sig en Omega quartz mot Breitling och TAG t ex?

Sitter urtavlorna på snedden?
 
Topp