• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega AT vs Breitling Transocean

Erik

Breitling
För någon månad sedan startade jag tråden viewtopic.php?f=2&t=911&start=40 och bad om köpråd med en 36 600 kr budget.

Det blev inget köp under min USA-vistelse då New York visade sig vara ett ganska dyrt ställe att köpa klockor på, i alla fall fifth avenue. Istället kommer jag nu att köpa klockan i mitt nya hemland Gibraltar.

Valet står mellan dessa båda:
http://www.uret.se/breitling-transocean ... 14066.html - €3500
http://www.uret.se/omega-seamaster-aqua ... -8807.html - €3650

Värt att nämna är Breitlingen finns i butik medan jag måste vänta till runt jul för att få sätta Omegan på min handled.

Jag vetifan om/hur man skapar en omröstning så ni får helt enkelt skriva vad ni tycker!
 

Obeedoobe

Friends of KS
AT alla dagar! Den kommer på länk vilket gör det hela mycket roligare. Köp till en lädersnok om du känner för att dressa till den.

Mvh
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
ATn är ju klassisk och fin på alla vis. Hade dock valt svart urtavla. Bratten tycker jag instinktivt var cool och annorlunda däremot. Har aldrig sett en sådan i verkligheten, så mer än så kommer jag inte i mitt resonemang. :?
 

DrDre

Patek
Om det stått mellan de två skulle jag satsa på den blå AT'n i James Bond-utförande. Är inte någon större fan av special editions men den blå AT'n är rusktigt snygg.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
DrDre skrev:
Om det stått mellan de två skulle jag satsa på den blå AT'n i James Bond-utförande. Är inte någon större fan av special editions men den blå AT'n är rusktigt snygg.

Klämde på denna på Erikssons urhandel i måndags:

190x190-omega_seamaster_2517.80.00.jpg


Väldigt trevlig urtavla men den finns tyvärr bara i "midsize" urförande (typ 38mm).

Kände även på en AT Golf. Lite skum, men ganska trevlig:

aqua-terra-golf-1.jpg


Således faller min röst på en AT!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det är ju som min gamla gympalärare brukade säga: det är ju som att välja mellan pest och kolera..


Fan vad coolt, det här var mitt 1000:e inlägg!

Grattis Spencer!

Tack så mycket!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Det är ju som min gamla gympalärare brukade säga: det är ju som att välja mellan pest och kolera..


Fan vad coolt, det här var mitt 1000:e inlägg!

Grattis Spencer!

Tack så mycket!

Grattis. En stor dag för mänskligheten!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
AT:n får min röst. Främst för att den är på länk och att storleken är bättre. 43mm på bratten är lite väl stort faktiskt.
Länk eftersom det är lätt att fixa något läderband eller nato som sitter schysst men tvärtom är desto svårare!
 

Ricrob

Patek
Omegan här också, inget snack! Transen görs i några riktigt fina modeller, t.ex. kände jag på en chrono i rosé för en tid sedan.. Grym! Lite över budget dock. Så, kör på AT'n!

Just det! Grattis Spencer och grattis Ricrob, som passerade 700 idag! Tack så mycket!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Omegan absolut.
Som tidigare nämnt, titta på den nya Skyfall utgåvan med blå urtavla som är fantastiskt fin (jag klämde på den nu i helgen när jag var i London). Den finns dock bara i 38mm utförande. Jag är en rätt stor kille och trodde att 42mm skulle passa bättre, men med en så klassiskt utseende så kändes 38 väldigt bra medans 42 såg för stort ut.
 

Optimisten

Cartier
Köp beg.. Då kan du får vad du vill ha direkt (?), och du kan byta utan att förlora så mycket. Med tanke på att du verkar bry dig om priset så är det väl inte helt fel att spara 10 000 SEK?
 
Topp