• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega boettformer

Isodor

Audemars
Hej,

Tillverkare har ju vana utav att använda samma typ av boettcase till flera klockmodeller i deras lineup.

Omega har ju sedan lång tid haft en boettform till sina speedys/dykare som gemene klockentusiast kan spotta från långt avstånd.

IOM nya SM300 har man använt ett annat case, som är med kantigt/rakt.

Bild på traditionella caset vi är vana vid:
35705000-60.jpg



nya caset:
Seamaster-01.jpg




Fast nu är väl detta case ny-gammalt då det användes på gamla seamaster.

Jag finner även att Speedy 57' verkar använda lika case som nya sm300
Omega-Speedmaster-57-co-axial-6.jpg



Även den modellen är ju nygammal.

Tror ni Omega kommer börja köra med på ny-gamla caset eller önskar ni heller de håller sig till det case vi är vana vid?

Själv gillar jag inte hur ny caset sitter mot min handled och gillar verkligen Omegas former på caset vi är vana vid (dock repkänsligt pga utforming).

Vad tycker ni?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sen har vi ju nya dressklockan också. Den är väl rätt lik den gamla misstänker jag.

Gillade inte alls hur nya sm300 satt på mig, men smaken är som baken. Bra tråd!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag gillar det vanliga caset (traditionella speedy caset) MEN gillar oxå det ny/gamla som sitter på SM300.

Kanske, bara kanske så släpper kanske omega även andra generationen av SM300, den med svärdvisare och på den var det ju också caset med lite vridna luggar som sedan gått igen på flera modeller.

Omega gillar ju att släppa massa varianter så jag hoppas på en sådan variant av SM300 på Basel i år.
 

john b

Rolex
Intressant tråd.
Jag föredrar gamla stilen. Ser och känns lite smäckrare.

Ungefär som traditionella Rolexboetter vs maxicasen.
 
Topp