• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega cal 1022 - hack??

Camo00

Patek
Vissa av Er kanske såg att jag fyndade en Seamaster med cal 1022 för nån vecka sen. Den går rätt bra men ska in på service, men det får dröja lite pga flytt...

98908V11.JPG


Men här är det märkliga:
Enligt alla uppgifter jag kan hitta på nätet har cal 1022 hacking-funktion. Dock inte min! Ingen tendens till att sekundvisaren stannar i läge 3 med kronan. Att ställa tid, dag och datum funkar perfekt.

Min första tanke var att jag blivit blåst på en fulfranken, men verket ser ok ut med lupp... :)

Kan det vara så att hacking-funktionen är "trasig"? Eller finns det nån annan förklaring??

p23.jpg
 
C

China

Guest
Det händer att hack-mekanismen ger upp och inte kan stanna balansen. Så du är nog inne på rätt spår.:)
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
<---- Den 1022:an har en fungerande hacking-funktion. Min andra 1022:a (ej i bild) hade ej hacking, men 300 kr hos urmakaren fixade detta, så det är rätt lugnt ska du se :)
 
Topp