• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Cal 321

ScubaKing

Audemars
Vad utmärker detta urverk så mycket så att det ska vara extremt eftertraktat bland dem som söker en Omega SpeedMaster Pro? Jag menar med Ref Nr 145.012. Överlag kan jag se dessa gå så högt som tjugo tusen över dem andra Speedmaster Pro.
 

JohnFors

Omega
145.012 med 321 urverket är väl den faktiska modellen som användes vid månlandningen och det första urverket att användas i Speedmaster, därefter användes väl 861 urverket och kan tänka mig att Omegas nästan oändliga limited editions av "the moonwatch" gjort att originalet blir mer eftertraktat.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Inte så svårt att förstå egentligen.. När Nasa körde det legendariska klocktestet, så hade Speedmastern, som var en av klockorna, 321 verket, som senare blev först i rymden. Ett historiskt urverk helt enkelt. Uppdaterade 861 och 1861 (1863) känns inte lika "wow" om man är nördig..
 
Topp