• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Omega Constellation hammarautomat från 1952

ajvar

Rolex
2-Faktor
Pris
7500
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Till salu är då en klockan som man antigen älskar eller hatar patinan på, för min del är det det första då det är klockan som har varit med mig längst. Pga en identitets kris gällande klockor så är jag i en fas där allt ska säljas.

Klockan i frågan är en Constellation med ref 2648-1 och en boett som är praktiskt orörd, väldigt skarpa kanter och vackra stjärnor. Serie numret börjar på 136 vilket daterar den till ca 1952. Fungerar utmärkt, det som är känt är att kronhalsen är halv dålig samt att kronan är utbytt mot en original omega krona.

Den är köpt av mig från sonens ägare, ägaren ska tydligen ha varit en av högre cheferna på Electrolux på den tiden och för att fira framgången ska dem ha beställt 50 klockor från omega. Nr 49 ingraverad under constellation logan ska tydligen vara ett bevis på den händelsen, man får göra sin egen bedömning på denna. Han ska ha gått bort i en trafik olycka vid 40 års åldern och sedan dess ska klockan ha legat i byrålådan i ca 35 år, kan vara en möjlig förklaring till tavlans patina utveckling.
IMG_9559.JPG
IMG_9483.JPG
20180421_093931.jpg
20180421_093849.jpg

Vill ha 7500kr för den, öppen för bytesförslag.
Tack KS för annonsplats!
 
Senast ändrad:
Topp