Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej. PMa @Aquaracer2P-vakten: Exakt. Är det din?
eriksson850: kom bara till forumtrådarna.
ConElPueblo; Vad tänkte du dig annars?
Ja, jag menade att du borde lägga ut en köpesannons under köpes, att lägga ut en köpes under vintage är inte tillåtet...P-vakten: Exakt. Är det din?
eriksson850: kom bara till forumtrådarna.
ConElPueblo; Vad tänkte du dig annars?
Ja, jag menade att du borde lägga ut en köpesannons under köpes, att lägga ut en köpes under vintage är inte tillåtet...
Min är TT. Har en till med b/p 18k men den är svindyr bre.
Jeg mente at hvis du ikke er klar over, hvad der skaber værdien i et vintageur, bør du lære noget mere, inden du kaster penge efter et. Det ur du har vist, har fået tavlan renoveret (DÅRLIGT!) og boetten er overpoleret, så alle kanter og facetter er væk. Det er med andre ord komplet uattraktivt for enhver samler.
14K = det man kalder "gold cap", det er altså ikke massivt guld. Nogen kalder det "TT" = "Two Tone", da boetten er i stål.
18K = Massivt guld.
Visst finns det väl boetter som är i massivt 14k guld, eller gäller det bara för Omega, har själv en Zenith i massivt 14 k guld, gold cap är väl bara en tunn kappa av guld som täcker överdelen på boetten och den kan väl vara i vilken karat som helst, lr ?, gold plated typ 20 micron är ju tunnare.Jeg mente at hvis du ikke er klar over, hvad der skaber værdien i et vintageur, bør du lære noget mere, inden du kaster penge efter et. Det ur du har vist, har fået tavlan renoveret (DÅRLIGT!) og boetten er overpoleret, så alle kanter og facetter er væk. Det er med andre ord komplet uattraktivt for enhver samler.
14K = det man kalder "gold cap", det er altså ikke massivt guld. Nogen kalder det "TT" = "Two Tone", da boetten er i stål.
18K = Massivt guld.
"14k" betecknar väl 14k massivt guld både när det gäller Omega och andra? Guld på stål och "14k" har jag inte hört någon räkna som samma sak även om det kan vara 14k i "guldkapseln". Two tone är ytterligare en tredje sak, enligt mig då vill säga. Two tone har jag inte sett användas när det gäller guld på stål. Åtminstone vad gäller vintage vet jag inte att det skulle anses som korrekt.Jeg mente at hvis du ikke er klar over, hvad der skaber værdien i et vintageur, bør du lære noget mere, inden du kaster penge efter et. Det ur du har vist, har fået tavlan renoveret (DÅRLIGT!) og boetten er overpoleret, så alle kanter og facetter er væk. Det er med andre ord komplet uattraktivt for enhver samler.
18K = Massivt guld.
Visst finns det väl boetter som är i massivt 14k guld, eller gäller det bara för Omega, har själv en Zenith i massivt 14 k guld, gold cap är väl bara en tunn kappa av guld som täcker överdelen på boetten och den kan väl vara i vilken karat som helst, lr ?, gold plated typ 20 micron är ju tunnare.
Gold cap ?
"14k" betecknar väl 14k massivt guld både när det gäller Omega och andra? Guld på stål och "14k" har jag inte hört någon räkna som samma sak även om det kan vara 14k i "guldkapseln". Two tone är ytterligare en tredje sak, enligt mig då vill säga. Two tone har jag inte sett användas när det gäller guld på stål. Åtminstone vad gäller vintage vet jag inte att det skulle anses som korrekt.
Ja, du menade just den specifika modellen. Det behövde förtydligas. "14K = det man kalder "gold cap", det er altså ikke massivt guld." kan förstås som det skulle kallas så allmänt. Men jag har aldrig stött på att Constellation guld på stål kallats för en klocka i 14k (utan att lägga till guld på stål) då det ju är felaktigt eftersom det benämner en klocka i massivt 14k guld.Jeg snakker udelukkende Omega Constellation, som er hvad @canaksel spørger om i tråden - et Constellation ref. 168.005 eller lignende (som afbilledet) er i 18k massivt guld eller 14k gold cap. Jeg HAR set "guld på stål"/gold cap kaldt for two tone, hvilket også giver rimelig mening, idet der er blotlagt stål på boetten. I Omegas tilfælde er det bezelen der er i massiv 14k guld og så ellers gold cap på hornene - at bezelen er i massivt guld giver af og til nogle kreative sælgere gode idéer, når de skal skrive overskrifter...
Precis som @URsinne skriver så reagerade jag på: 14K = det man kalder "gold cap", det er altså ikke massivt guld. Nogen kalder det "TT" = "Two Tone", da boetten er i stål.Jeg snakker udelukkende Omega Constellation, som er hvad @canaksel spørger om i tråden - et Constellation ref. 168.005 eller lignende (som afbilledet) er i 18k massivt guld eller 14k gold cap. Jeg HAR set "guld på stål"/gold cap kaldt for two tone, hvilket også giver rimelig mening, idet der er blotlagt stål på boetten. I Omegas tilfælde er det bezelen der er i massiv 14k guld og så ellers gold cap på hornene - at bezelen er i massivt guld giver af og til nogle kreative sælgere gode idéer, når de skal skrive overskrifter...
Mycket braDubbelpostar min julklocka. Helguld.
Vilket det gör på den modellen vi diskuterar.någon kan ju tro att står det 14k på klockan är det gold plated lr gold cap
Inte på stålet i guld på stålboetterna vad jag vet. Det vore väldigt konstigt. Däremot står det stämplat i baklocket på de massiva doglegsen i 14k. Det är ju inte samma boett, vilket var poängen i det här.Vilket det gör på den modellen vi diskuterar.
Finns det modeller av den aktuella referensen i solitt 14 kt guld?Inte på stålet i guld på stålboetterna vad jag vet. Det vore väldigt konstigt. Däremot står det stämplat i baklocket på de massiva doglegsen i 14k. Det är ju inte samma boett, vilket var poängen i det här.
Finns bilder om det mot förmodan skulle behövas.
Det ska det göra. Har inte haft nån men de verkar inte jätteovanliga där 14k räknades som fullvärdigt guld. USA m.fl. Ser då riktiga ut, stämplade som vanligt fast med 14 istället för 18.Finns det modeller av den aktuella referensen i solitt 14 kt guld?